נרבה אחדות ואהבהאור תורה סטון

אביתר ורחל הכהן, המשמשים כשליחים בקליפורניה מטעם מכון ברן-עמיאל וההסתדרות הציונית, יזמו תפילה משותפת של 11 בתי ספר מארה"ב ודרום אמריקה, בה השתתפו יותר מ-300 תלמידים.

בשיחת ועידה בין כל בתי הספר שנערכה אתמול (חמישי), ישבו התלמידים בכל בית ספר מול מסך, ושרו יחד עם תלמידי בתי הספר האחרים את המילים מהמקורות "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל".

בין בתי הספר שהשתתפו היו בתי ספר ממונטבידאו (אורוגוואי), מקסיקו, ניו ג'רזי, וושינגטון, מסצ'וסטס, לוס אנג'לס וקליבלנד.

"אחרי הפיגוע בפיטסבורג חשבנו איך אנחנו כשליחים יכולים להעצים את התחושות ולהתמקד לא רק באבל ובכאב, אלא בתחושת האחדות. בשליחות הכרנו שליחים רבים ועם החיבור וההכרות בינינו כשליחי הוראה יכולנו להרים לא רק אירועים מקומיים, אלא משהו שעוטף הרבה קהילות, ולהביע את ההזדהות שלנו עם הקהילה בפיטסבורג, עם היהודים בארה"ב, ועם העם היהודי כולו", אמרו בני הזוג.

"איגדנו את כל בתי הספר ושלחנו מסר שלמרות הכל, נוסיף ונצמח, ונרבה אחדות ואהבה ביננו. למעלה מ-300 ילדים שרו באותו הזמן מסר של שלום, של אחווה וזה מה שחשוב", הדגישו אביתר ורחל.

כמו משפחת הכהן, כך גם 290 שליחי מכון ברן-עמיאל ושטראוס-עמיאל עשו מפגשים, שיחות ויוזמות שונות מסביב לעולם, כדי להעצים את תחושת האחדות בעם.

הרב כתריאל ברנדר, נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון, אמר כי "זה הזמן לעמוד יחד בסולידריות עם בית הכנסת 'עץ החיים' ועם קהילת פיטסבורג כולה. 'כל ישראל ערבים זה בזה'. אנו עם אחד בזמנים של כאב ובעתות של צער; אנחנו חייבים להיות מאוחדים במאבק נגד הקנאות והאלימות, ואנו נישאר מאוחדים בשעה שהקהילה תיבנה את עצמה ותתאושש".