יוסי דייטש
יוסי דייטשצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבחירות בירושלים - הפקת הלקחים: מי שהוביל את אגודת ישראל להפסד הצורב בירושלים היא חסידות גור שהתעקשה על השארת מועמד אגודת ישראל יוסי דייטש במירוץ על ראשות העיר גם לאחר שהתברר כי דגל התורה וש"ס לא יעניקו לו תמיכתו.

כעת, על רקע הפקת הלקחים, הסביר ביום שישי האחרון בן האדמו"ר מגור במכתב לחסידי גור בירושלים כי מעולם לא הובטח ניצחון ליוסי דייטש אלא המטרה היתה לקיים רצונו של האדמו"ר.

בין היתר כתב כי ההצבעה לדייטש היתה "להרבות כבוד שמיים" למען השבת.

"ידוע לכל, עד כמה נוגע לנפש רבוה"ק ענין שמירת שבת בפרהסיה בארץ הקודש. בתקופה האחרונה עמד כבוד שמים", אמר.

"על הפרק בעניין קדושת השבת וקדושת ירושלים, והרצון המבוקש במערכה בעיה"ק ירושלים היה להרבות כבוד שמים ולהביא רבבות אלפי ישראל להכריז קבל עם ועולם כי קדושת השבת עומדת בראש מעייניהם, ואפילו במידה ולא יצליחו להביא לבחירת ראש-עיר חרדי, זה היה רצון השי"ת מאיתנו.

בדבריו הבהיר כי מעולם לא הובטח ניצחון. "מתחילת הדרך לא נשמעה כל הבטחה שהמערכה תסתיים בניצחון, רק זאת הונחינו להתאמץ ולהשפיע בכל הכוחות להביא מה שיותר אנשים להרבות כבוד שמים ולהצביע בעד קדושת השבת. בוודאי כל יחיד ויחיד שזכה ליטול חלק בקידוש שם שמים גדול זה, עשה שליחותו נאמנה ונקרא חביב לפני המקום כדאי' במדרש פר' שלח 'אין לך חביב לפני הקב"ה כשליח שמשתלח לעשות מצוה ונותן נפשו כדי שיצלח בשליחותו'.

"אחי ורעי היקרים, חיזקו ויאמץ לבבכם! עיקר חייו של החסיד הוא לעשות רצון אבינו שבשמים להתעלות בתורה ויראת שמים. מאז ומקדם ידעו חסידים, כי אף בעסקם בענייני עוה"ז, זוכרים המה תמיד עיקר שליחותם לעשות רצון קונם בעזות דקדושה ובבחי' 'ויגבה לבו בדרכי ה''. ההתלהבות ואש הקודש שראינו בייחוד בשבועות האחרונים בקיום שליחות קודש זו וקיום רצון חכמים, בוודאי תמשיך תמיד ותוקד בקרבנו ביתר שאת וביתר עוז ותסייענו לעשות תמיד רצון השי"ת בדרך שמורים לנו רבותינו הן בסור מרע והן בעשה טוב".‏

דברים דומים הושמעו אף על ידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שבהקלטה לחסידים נשמע מבהיר כי המטרה היתה "לקיים רצון האדמו"ר", כלשונו.