נאווי מגיע לאולם המשפט
נאווי מגיע לאולם המשפטצילום: ארגון עד כאן

שלוש שנים אחרי שנחשפה בתכנית 'עובדה' פעילותו של איש השמאל הקיצוני עזרא נאווי להפללת פלשתינים שביצעו עסקאות נדל"ן עם יהודים ומסירת מידע עליהם לידי הרש"פ, נפתח הבוקר (שני) משפטו.

בין הערבים שאת הפרטים אודותיהם מסר לכאורה נאווי לידי מנגנוני הרש"פ נכללו גם כאלה שרק הביעו רצון לבצע עסקאות למכירת קרקעות בגזרת דרום הר חברון.

כידוע, החוקים ברש"פ מאפשרים לבתי המשפט שם להשית עונש מוות או עונש מאסר עולם למי שמורשע במכירת נדל"ן ליהודים. זאת מעבר למסכת העינויים שאותם עוברים מי שנחשד במעשים שכאלה על ידי חוקרי המנגנונים של הרשות הפלשתינית.

נאווי עומד לדין בהתאם להצטברות מידע אודות פעילותו בפרקליטות המדינה בעקבות תחקיר שביצעו אנשי ארגון 'עד כאן' שפעילים שלו הסתננו לארגוני שמאל קיצוני, הקליטו ותיעדו את נאווי בשיחות עם פלשתינים המבקשים למכור נדל"ן ליהודים, ומנגד שיחות עם גורמי רש"פ שלהם מסר את המידע אודות הפלשתינים ה"מופללים".

בין השאר מתועד נאווי בשיחות אודות פלשתיני שהומת בנסיבות בלתי ברורות. כך גם על העברת פלשתינים לידי הגורמים הפלשתינים.

העמדתו לדין של נאווי מתבצעת בהתאם לחוק האוסר פעילות בשירות גורמי הביטחון של הרש"פ.

יצוין כי נאווי הינו דמות מוכרת בגזרת דרום הר חברון מאירועים בהם הלהיט כפריים פלשתינים להגיע אל סמוך לישובים באזור, ועודד אותם להפרות סדר ועימותים עם מתיישבים ועם חיילים.

גלעד אך, מנכ"ל 'עד כאן', מסר עם פתיחת המשפט "לפני כשלוש שנים הגשנו למשטרת ישראל תיק ראיות מקיף ויסודי המראה כיצד פעילי 'זכויות אדם' בראשות עזרא נאווי מ'תעאיוש' , גיא בוטביה מ'רבנים לזכויות אדם' ונאסר נאווג'ה מ'בצלם' הסגירו פלסטינים לביטחון המסכל בידיעה שהם יעברו עינויים ואח"כ יירצחו, רק מכיוון שאותם פלסטינים שקלו למכור קרקעות ליהודים. כבר לאחר חודשיים המשטרה העבירה את התיק לפרקליטות המדינה, ואנו שמחים להיווכח שסופסוף מתחיל המשפט נגד נאווי וכבר מחר יתקיים הדיון הראשון בנושא".

"תופעה הזויה זו של שיתופי פעולה בין ארגונים אנרכסיטים אנטי ישראלים ובין מנגנוני הביטחון הפלסטיני, מביאה רק מוות ועינויים לאזור ובוודאי שלא זכויות אדם. אנו שמחים שמשפטו של נאווי נפתח, ומקווים שהצדק יצא לאור במהרה. אנו בארגון עד כאן נמשיך לתעד ולחשוף את פעולותיהם האמיתיות של אותם הארגונים'", הוסיף אך.