ראש השב"כ: סיכלנו השנה 480 פיגועים

ראש השב"כ נדב ארגמן שהשתתף הבוקר (שלישי) בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר כי הוא מתנגד בצורה חד משמעית לחקיקת חוק עונש מוות למחבלים.

במענה לשאלה של ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) אמר ארגמן כי גזירת עונש מוות למחבלים אינה מועילה במאבק נגד הטרור.

ראש השב''כ העביר סקירה לחברי הכנסת בוועדה, ובפתח הדיון אמר "המצב בזירה הפלסטינית מאוד לא יציב בשנה האחרונה. ברצועת עזה אנחנו בין ספק מערכה מצד אחד ומצד שני ניסיון לייצב את המצב ההומניטרי של תושבי הרצועה".

"המציאות מאוד מורכבת. צריך לומר שמעל פני השטח אנחנו יכולים להבחין בשקט יחסי, אבל צריך לומר שזה שקט מעל פני השטח - חמאס מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים מיהודה ושומרון בהכוונה מרצועת עזה, טורקיה ולבנון''

ראש השב"כ סיפר כי ''הצלחנו בשנה האחרונה לסכל 480 פיגועים, מתוך זה עצרנו כ-500 מפגעים בודדים. זה היקף גדול מאוד שיכול להעיד על מה שמתרחש מתחת לפני השטח, בנוסף הצלחנו לסכל בשנה האחרונה פעולות סייבר - טרור וריגול - נגד מדינת ישראל".

ח"כ דיכטר בוועדת חוץ וביטחון

יו"ר הוועדה ח"כ דיכטר אמר בפתח הדיון, "אחד הדברים המשמעותיים עבורנו עליהם מופקד השב"כ הוא ירושלים. אנו שומעים על מאמצי הרשות הפלסטינית לבחוש בירושלים ובהר הבית, ולאחרונה זה אף בא לידי ביטוי במעצר של תושב קבע ערבי ירושלמי, בשל, 'רחמנא לצלן', מכירת בתים בירושלים ליהודים.

''סוגיה שניה שנבקש לשמוע עליה היא הרש"פ ויציבותה. ראינו בתקשורת שאתה הדמות המובילה את המגעים עם הרשות ומחמוד עבאס מטעם ראש הממשלה ונבקש להתעדכן לאן הולכת הרש"פ ביו"ש, ואף בעזה, ומה ההשלכות על ישראל.

''עזה היא גם הסוגיה השלישית, שכן מאז ה-30 במארס אנחנו במעין אינתיפאדה על הגדר. שבעה חודשים מלאי עשן, עם הבלחות של רקטות ופגיעות, לצערנו. נבקש לדעת לאן הולכת עזה, בין כיישות עצמאית ובין כחלק מהרש"פ ומה זה אומר לגבי ישראל", הוסיף דיכטר.