צעדת הלפידים לזכר נרצחי ברקן

מאות בני אדם משתתפים הערב במצעד הלפידים הנערך בברקן לזכרם של קים לבנגרונד יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד שנרצחו בפיגוע באזור התעשייה.

הצועדים דורשים להגביר את קצב החיפושים אחר המחבל שביצע את הפיגוע, ולהביאו לדין.

אביה של קים הי"ד, רפי, אמר "עונש מוות למחבלים. אנחנו מבקשים. עונש מוות זה חובה. כספים להעביר לרשות הפלסטינית זו חוצפה. המחבלים האלה רוצים שלא נהיה פה. ובתגובה לזה אני אומר לך אדון ביבי אנחנו דורשים איזור תעשייה פה בשומרון. שילמדו לקח. כל דם שלנו שיישפך אתם תשלמו באדמה".

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, כי המועצה דורשת מראש הממשלה לאשר הקמת איזור תעשייה לזכר קים וזיו. זו התשובה הציונית ההולמת לרצח, כלשונו. "אנחנו הגענו לכאן כדי לדרוש מהממשלה שלנו לצאת בפעולות תגמול כנגד הרשות הפלסטינית שמעודדת מממנת ושולחת את המחבלים האלה. שיראה העולם מול איזה ברברים נאלחים אנחנו עומדים באנו לכאן כדי לומר אמירה ברורה המחבלים ומי ששלחו אותו הם בני מוות".

"הגענו יחד עם המשפחות להגיד אמירה ברורה לכל העולם. וגם לממשלה הפיגועים האלו לא מגיעים בחלל ריק. הפיגועים האלו קורים כדי לסלק אותנו מכאן ואני מצטרף לאמירה הברורה של האבא האמיץ הציוני הם באו לרצוח יהודים ולחלק סוכריות אחרי הרצח כי הם היו בטוחים שאנחנו נברח מכאן. ואנחנו לא נברח מכאן על כל יהודי שנרצח צריכים להבנות 1000 בתים אחרי הפיגוע הזה באיזור תעשייה ברקן צריכה הייתה הממשלה באופן מיידי להודיע באופן על הקמת איזור תעשייה חדש בשומרון על שמם ולהנצחתם. אני קורא לראש הממשלה לעשות את המעשה הציוני הנכון. ולהודיע על הקמת איזור תעשייה לזכר זיו וקים. ואנחנו לא נרפה מכך. עד שנקבל את התשובה ההולמת לכך", הוסיף דגן.

יו״ר ועד מתיישבי השומרון צחי דיקשטיין אמר באירוע "עצוב שביום השלושים, חודש אחרי הרצח הנורא של קים וזיו, יוצאת הודעה מדו״צ על צו הריסה חלקי ומגומגם רק של קומת הקרקע והמרתף בו המחבל התגורר, זאת במקום לשטח את הבית ולהורסו עד היסוד שעות ספורות אחרי הפיגוע האכזרי.

באנו לכאן הערב למקום הרצח בקריאה ברורה וחד משמעית: במלחמה נגד טרור אכזרי לא ניתן לנהוג בכפפות של משי. חודש אחרי והמחבל עודנו חי ונושם וביתו עומד על תילו, ועולם כמנהגו נוהג. יש להסיר את הכפפות ולהשיב מלחמה שערה כנגד רוצחי ילדינו טובי בנינו".

ח״כ שרן השכל, חברת ועדת חוץ וביטחון, השתתפה באירוע ומסרה, "הגעתי להזדהות עם משפחותיהם של קים וזיו ז״ל שנרצחו בפיגוע המזעזע בברקן, כולנו כואבים את כאבם. יש ליישם מיידית את צו הריסת ביתו של המחבל ולנקוט בצעדים נוספים ונוקשים כדי לייצר הרתעה שתמנע פיגועים נוספים. ליבי נשבר כשראיתי את קאי, בנה של קים, רץ לתמונה של אימו והחל לנשק וללטף אותה".

דורשים תשובות
דורשים תשובותצילום: הלל מאיר/TPS

הבוקר פורסם כי מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הוציא צו הריסה לבית בו התגורר המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן בחודש שעבר, בו נרצחו זיו חג'בי וקים יחזקאל לבנגרונד הי"ד.

הצו מתייחס לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה בכפר שוויכה, בהן התגורר המחבל. הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד ההריסה.

מצה''ל נמסר כי ''כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל וימשיכו לפעול באופן נחוש לסיכול פיגועי טרור ולהרתעת מפגעים פוטנציאליים''.