הפלאש מוב
הפלאש מובצילום: דנה לוי

במתחם התחנה הראשונה בירושלים התקיים אמש (ראשון) ריקוד הפלאש-מוב "Dance for Kindness". מעל 500 ירושלמים הצטרפו לעשרות אלפים בכל רחבי העולם שרקדו יחד לרגל יום החסד הבינלאומי (World Kindness Day).

מדובר בפלאש-מוב הגדול בעולם שמתקיים כבר 7 שנים ומושך אליו אלפי משתתפים מכל קצוות תבל. יותר מ-10,000 בני אדם מ-50 מדינות (כולל קנדה, קזחסטן, דנמרק, ארה"ב, פולין, רומניה, קולומביה, אורוגוואי וסין) ו-120 ערים חיכו לאות מירושלים, בה התקיים האירוע המרכזי.

זו היתה הפעם הראשונה שבירת ישראל מארחת את הפלאש-מוב המרכזי. לצד הישראלים, תושבי מדינות מוסלמיות רבות הצטרפו ליוזמה, כולל: ירדן, פקיסטן, מצרים, מלזיה ואיחוד האמירויות ואף קבוצה של תושבי רצועת עזה שהחליטו, למרות המתיחות, לקחת חלק ביוזמה שמקדשת את ערכי השלום, האחווה והכבוד ההדדי בין בני אדם.

אורלי והבה, יוזמת האירוע, אמרה כי "במסגרת הפלאש-מוב השנתי, בחרנו את ירושלים בתור היעד המרכזי כדי להדגיש שלמרות העובדה שהמזרח התיכון ידוע ברחבי העולם כמקום של סכסוכים, שנאה, חוסר אמון, עוינות ומלחמה, באמצעות החסד אנו יכולים להוכיח שגם במקום של מתח גבוה, אפשרי ואף חיוני ליצור חיבור בין אנשים. דווקא הגיוון של ירושלים מהווה הפתח לאפשרויות אינסופיות של מעשי חסד בין בני אדם".

אורלי החלה את דרכה כמחנכת בקהילה היהודית בפלטבוש בארה"ב שבניו-יורק. בשנת 2011 היא הקימה את ארגון "Life Vest Inside", במטרה להעצים ולאחד אנשים בעזרת הכוח שבמעשים הטובים. באותה שנה התפרסם סרטונה של אורלי "Kindness Boomerang" שצבר יותר מ-100 מיליון צפיות ברשתות החברתיות ושודר בערוצי טלוויזיה מובילים בארה"ב כמו NBC ו-CBS.

לפי כללי האירוע בכל שנה ושנה לומדים המשתתפים ריקוד חדש ומקורי. השנה לווה הריקוד בכל העולם בשיר חדש של הלהקה ישראלית "האחים סלומון" - Unity.

שכונת פסגת זאב ובית הספר למחול ותנועה "מוזה" הירושלמי בניצוחה של עדי גורדון רולינגס יובילו את החלק האמנותי של הריקוד. האירוע הסתיים עם מופע של ישי ריבו. הפלאש-מוב הירושלמי התקיים בתמיכה של "קרן דניאלי", שהוקמה לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל, שנהרגה בתאונת דרכים אחרי שסיימה משמרת במחלקה אונקולוגית לילדים של ביה"ח שניידר, בה התנדבה. עבור יוזמי האירוע, דניאלי מסמלת את החסד ואהבה לזולת. גם קרן שוסטרמן ו-WeWork תמכו ביוזמה.

מוטי זוננפלד, אביה של דניאלי ז"ל פנה לקהל לפני הריקוד ואמר: "אתם יודעים שחסד זה הרבה יותר, מאשר צדקה. צקדה מנאדם עושה עם כספו וחסד גם עם גופו, צדקה - זה רק לעניים וחסד זה גם לעשירים, צדקה עושים רק עם חיים וחסד עושים גם עם המתים. תודה לאורלי שעושה ככל יכולתה כדי להביא חיוך וחסד לכל העולם. המרכז של החסד הוא בירושלים."