ליברמן מתפטר: ישראל נכנעה לטרור

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע בצהריים (רביעי) כי בכוונתו להתפטר מהממשלה על רקע התנהלותה מול ארגוני הטרור בעזה.

"אני מודיע על התפטרותי. הפסקת האש של אתמול, בשילוב תהליך ההסדרה מול חמאס זאת כניעה לטרור. מה שבפועל עושים כרגע זה לקנות שקט לטווח קצר במחיר פגיעה בביטחון הלאומי לטווח ארוך".

"הייתה לי מחלוקת גם בנושא חאן אל-אחמר. חשבתי שחובה לפנות ולצערי גם פה נתניהו מנע את הפינוי. גם בנושאים האחרים, ואני לא אפרט את כל הסוגיות, הייתה מחלוקת שלמרות חילוקי דעות לא חיפשתי סיבות לפרוש. שמרתי מחלוקות בפנים גם במחיר אלקטורלי ותדמיתי קשה".

ליברמן הביע ביקורת קשה על התנהלות הממשלה שנכנעת לטרור החמאס, כלשונו. הוא ביקר גם את החלטת ישראל להעברת 15 מיליון דולר לעזה.

"המענה שנתנו ל-500 רקטות היה לא מספיק ולא הולם. מבחינת האינטרס הביטחוני היינו חייבים לסיים קודם כל את נושא הדרום. הרפיסות שגילינו שם מקרינה לזירות אחרות".

"לו הייתי ממשיך בתפקיד לא הייתי יכול להסתכל בעיניים של תושבי הדרום ומשפחות החטופים והנעדרים. היינו צריכים להתנות את ההתקדמות במצב ההומניטרי בהסדרת השבויים והתחייבות של חמאס להפסיק להביא אנשים לגבול הרצועה".

ליברמן קרא לקבוע תאריך לבחירות ושעד יום ראשון יגיעו לתאריך מוסכם.

גורם בכיר בליכוד התייחס להתפטרות ליברמן מתפקידו, "אין הכרח ללכת לבחירות בתקופה ביטחונית רגישה זו. הממשלה יכולה להשלים את ימיה. בכל מקרה, בשלב המיידי תיק הביטחון יועבר לאחריות ראש הממשלה נתניהו".

בתוך כך, צפויים בבית היהודי לדרוש את תיק הביטחון עבור השר נפתלי בנט, אם אכן ליברמן יודיע על התפטרותו מהממשלה. במפלגה אמרו כי ניתן לקיים את הקואליציה גם בלי ישראל ביתנו, אך בתנאי שייכנסו למשרד הביטחון במקום ליברמן.

בשמאל מרוצים מהתפטרותו של ליברמן. ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הגיבה "ככל הנראה, שנתיים תמימות לא הספיקו לאביגדור ליברמן ⁦‪‬ כדי לחסל את הנייה תוך 48 שעות - כפי שהבטיח, אבל לעומת זאת, להנייה הספיקו 48 שעות כדי לחסל את כהונת שר הביטחון של ליברמן".

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג אמרה "ברוך שפטרנו מליברמן, שר גזען ומושחת שדרדר את הפוליטיקה הישראלית. שאר שרי הממשלה צריכים ללכת אחריו, להתפטר גם הם ולפטור אותנו ממשלה רעה, חולה בשחיתות, גזענות וחוקי נאמנות".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנ"צ) הגיבה "נתניהו וכל הממשלה הזאת היו צריכים להצטרף למסיבת העיתונאים. לפני 8 חודשים נפתחה מחדש המערכה בדרום והקבינט פשוט נטש את התושבים. לא כל מהלך - מבצעי או אזרחי, משמעותו שאנחנו בתוך מלחמה. אבל הקבינט בראשות מר 'ביטחון' ושר 'הביטחון' העדיף להסתכסך בתוכו ולהתחרות על המנדטים במקום למצוא דרכים ביטחוניות ומדיניות להשיב את השקט לדרום. איזו ממשלת כישלון מהדהדת", אמרה.

ח"כ איציק שמולי, המחנה הציוני, אמר "התפטרות ליברמן היא מעשה טבעי ומתבקש לנוכח הכישלון המחפיר וכך צריכים לעשות גם נתניהו, בנט ושאר שרי הקבינט הכושלים שהביאו להפקרת הדרום ולאובדן ההרתעה.

לא רק שהניה נותר בחיים אלא שהוא וחבריו הטרוריסטים הביאו להתעצמות החמאס, שהפך לבעל הבית בשטח, מול ממשלת ימין כנועה ורופסת. התנהלות הקבינט בחודשים האחרונים עם הדלפות מסוכנות ומריבות מיותרות שערורייתית וחסרת תקדים בחומרתה".