בסיור השמאל השוו את הטייסים לשאהידים

במהלך סיור של ארגון 'לוחמים לשלום' לגוש עציון שנערך לפני מספר שנים, נפגשו משתתפי הסיור עם מוחמד, פעיל של הארגון המתגורר בסילוואן שבמזרח ירושלים.

המפגש נערך בוואלג'ה, ובמהלכו הציג יהודי שהשתתף בסיור שאלה כלפי מוחמד בעניין המחבלים המתאבדים כתופעה בחברה הפלסטינית. משתתף אחר בסיור, יהודי אף הוא, מיהר לתקוף את השואל ואת השאלה.

בהקלטה ניתן לשמוע את הפעיל שואל "מה עשתה תנועת השהידים המתאבדים, המחבלים המתאבדים כתופעה שאי אפשר להתעלם ממנה". השואל מוסיף ומסביר כי "תופעה מסובכת מבחינה פסיכולוגית סוציולוגית, מה זה עשה לכם כחברה, קיומם של מחבלים מתאבדים?".

בטרם סיים השואל את השאלה כבר הותקף על יד משתתף אחר בסיור, שטען כנגדו "רגע סליחה, אתה תוכל אחר כך להגיד מה קורה כשטייס יושב בבית קולנוע ויורה טיל, הורג שכונה שלמה? ואחר כך הולך הביתה?". עוד הוסיף התוקף ואמר " אנחנו חברה של רוצחים, מה אתה רוצה ממנו? מה זה? מה אתה מדבר? אנחנו פה בהייטק הורסים.."

השואל ניסה להתנגד לדברי המתפרץ, אך זה המשיך " אנחנו רוצחים, כן. כל יום רוצחים אנשים, כל יום". הוא סיים את דבריו באמירה כלפי השואל " אולי אתה הטייס הזה, אולי אתה הטייס הזה שהורג אנשים", וכן "יש אנשים בתנועה שאמרו להם למחוק בתי חולים, תראו מה זה רצח. תראו מה זה רצח".

גלעד אך מנכ"ל ארגון ''עד כאן'' מסר "ארגונים אנרכיסטיים, בהם ארגון 'לוחמים לשלום', פוגעים באופן עקבי במדינת ישראל ובמורל חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. חשפנו כי בסיורים שלהם אין זכר ל'שלום', אלא השוואה מזעזעת בין טייסי חיל האוויר של צה"ל לשהידים מתאבדים, בטענה כי אנחנו חברה של רוצחים ועוד. אנו נמשיך לתעד ולחשוף את פרצופם האמיתי של ארגוני ה'שלום' ו'זכויות האדם', ולפעול נגד מעשי ההכפשה שלהם".