אימוני עוצבת הקומנדודובר צה"ל

עוצבת הקומנדו נמצאת בימים אלה בתרגיל שנמשך עשרה ימים ומתקיים בחלקים שונים של המדינה, בהשתתפות יחידות העוצבה - מגלן, אגוז ודובדבן.

הלוחמים מתרגלים מגוון תרחישים, ביניהם גם לחימה בשתי זירות לחימה שונות - במרחב רצועת עזה מול ארגון הטרור חמאס ולחימה מול ארגון הטרור חיזבאללה.

התרגיל כולל שיתוף פעולה רחב עם חיל האוויר ובכלל זאת הסקת כוחות ותקיפת מטרות רחבה בסיוע קרוב לכוחות. במהלך התרגיל תרגלה העוצבה מעבר בין תאי שטח וגזרות לחימה, לוחמה בשטח פתוח ובשטח בנוי.

בצה''ל אומרים כי התרגיל מביא לידי ביטוי יכולות מתקדמות ושילוב של יכולות מיוחדות של יחידות העוצבה בתרחישים משתנים ומורכבים.

כאמור, התרגיל נמשך כעשרה ימים - כולל שבת לשהייה בשטחי לחימה - ומטרתו היא שיפור כשירות ומוכנות יחידות הקומנדו ללחימה. התרגיל הינו התרגיל החטיבתי השישי של העוצבה החדשה והוא חלק משורת תרגילים חטיבתיים שהסתיימו לאחרונה ועומדים בבסיס תהליך שיפור המוכנות של צה״ל לחירום ומלחמה.

במהלך השבוע האחרון ביקר הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט בתרגיל. הרמטכ״ל שוחח עם מפקדי היחידות ולוחמיהן על התהליך המשמעותי שעברה עוצבת הקומנדו מאז הקמתה לפני שלוש שנים, על שיתופי הפעולה האיכותיים בין היחידות ועל מוכנות עוצבת הקומנדו למלחמה הבאה.

מפקד עוצבת הקומנדו, אלוף-משנה קובי הלר, אמר במהלך ביקורו של איזנקוט כי ״אנו בעיצומו של תרגיל משמעותי בהשתתפות כלל מפקדי ולוחמי הקומנדו. העוצבה, שהוקמה לפני שלוש שנים, היא כלי מבצעי חדש בארגז הכלים של צה״ל אשר מאפשר מתן פתרונות מבצעיים למגוון אתגרים ואיומים.

''מפקדי ולוחמי העוצבה עמדו במשימות שתורגלו - פשוטות ומורכבות כאחד והפגינו רמה מקצועית גבוהה. תרגיל זה מוכיח שעוצבת הקומנדו ערוכה ומוכנה לכל תרחיש אליה תידרש ולהתמודדות בכל זירה ומול כל אויב״.