''בני שותף בסניף בני עקיבא כמו כל בני גילו''
''בני שותף בסניף בני עקיבא כמו כל בני גילו''צילום: יח"צ

בין כל סניפי בני עקיבא שחגגו את שבת ארגון, בלט סניף מיוחד: סניף בני עקיבא של 'עלה' בירושלים, שחניכיו הם ילדים עם מוגבלויות שכליות התפתחותיות קשות.

הסניף שנפתח לפני ארבע שנים וגדל משנה לשנה, הוביל אירוע מיוחד שנערך בסוף השבוע, יחד עם החניכים והמדריכים, שגם קיימו במהלך החודש פעולות בנושא השנתי וחזרות להופעה הגדולה.

"זה אולי נראה תמוה שזה שבוע מאוחר יותר, שאולי כבר עבר זמנו", אומרת מיכל אחת המדריכות, "אבל זה מאפשר לכל המתנדבים שהם מדריכים להיות בסניפים שלהם, בבית, ולאחר מכן לבוא ולציין את התאריך במלוא תשומת הלב גם עם החניכים המדהימים שלנו".

חודש ארגון עמד השנה, שנת ה-90 להקמת התנועה, בסימן "90 שנה של משפחה", זאת כחלק מחזון לחיזוק החיבור של כל אחד ואחת למשפחה שלו וחיזוק ערכי המשפחה.

סניף בני עקיבא המיוחד פועל ב'עלה', כחלק משבטי יובל של התנועה והמוגבלות הקשה של החניכים לא מגבילה אותם והם מוצאים דרכים יצירתיות לחגוג כמו כולם. את המבנה קישטו המדריכים בסביבונים, בלונים, סרטים ועוד, החניכים לבשו חולצות של בני עקיבא, וביצעו הופעות ודגלנות. האירוע הסתיים במפקד הנוכחים: "סניף בני עקיבא עלה בירושלים, מונה כ-20 חניכים ו-13 מדריכים", ולאחר מכן עמדו כולם לשירת המנון התנועה.

קומונרית סניף 'עלה', שושנה, אמרה בסיפוק כי "בני עקיבא חינכה אותנו לפרוץ ולהשפיע, לשנות ולהאיר, בדיוק כמו הדגל המוסרי של עם ישראל באומות. כחלק מזה אנחנו צריכים לדעת שהקהילה שלנו מורכבת ומגוונת, ואנשים עם צרכים מיוחדים הם חלק ממנה. השמחה של החניכים והאושר שעל פניהם מזכירים לכולנו שזו זכות גדולה לעשות זאת, להפוך חלומות למציאות".

רבקה, אמא של אחד החניכים בעלה אמרה בסיום הערב: "היום אני חשה גאווה והתרגשות שבני שותף בסניף בני עקיבא כמו כל בני גילו, וזה בכלל לא מובן מאליו. המתנדבים והצוות בעלה ירושלים עושים עבודה מדהימה, ומגיעה גם תודה לבני עקיבא שרואים חשיבות רבה בשילוב חניכי סניף עלה בכל פעילויות התנועה".

מנכ"ל עלה בירושלים, שלומית גרייבסקי, אמרה "כולנו היינו חברים בבני עקיבא, כילדים ואחר כך כמדריכים, ועד היום אנחנו ממשיכים באמונה באותם המסרים שהנחילו לנו. הערכים האלו שעודם מהדהדים בנו, מעצימים את תחושת השיוך והגאווה מהפעילות המדהימה של סניף עלה, אחד הסניפים הייחודיים בישראל, שנותן ביטוי למחויבות שלנו אחד למען השני וכולם ביחד. עלה נעלה".

מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל, אמר "השנה ציינו 90 שנה לתנועה, 90 שנה של משפחה. הערב הזה מזכיר לנו את הכיף של משפחה שיודעת להכיל אנשים רבים, שונים זה מזה, שלכולם יש מקום. כולנו משפחת בני עקיבא. כולנו משפחת בני עקיבא".