פגיעת האבן
פגיעת האבןצילום: הרב ליברמן

הרב איתמר ליברמן, ראש ישיבת בני עקיבא ''נר תמיד'' בישוב חשמונאים, נסע הבוקר (שני) מביתו שבבית אל לחשמונאים, שם הוא מוסר מדי בוקר לפני התפילה שיעור במסילת ישרים.

בעת הנסיעה, סמוך ליישוב נווה צוף, ערבים יידו אבנים לעבר רכבו של הרב ליברמן ואבן אחת התנפצה על השמשה הקדמית.

"קיבלתי 'ניעור' גדול על הבוקר", משחזר ליברמן בשיחה עם ערוץ 7. ''החלון נשבר, האוטו היטלטל ולי היה באמת נס גדול, הצלחתי להחזיר את ההגה והמשכתי בנסיעה עד למחסום של חיילים, שם דיווחתי לחיילים כדי שלא יפגעו עוד רכבים. משם המשכתי לישיבה לשיעור ולתפילה ורק אחר כך הגשתי תלונה במשטרה".

הרב ליברמן מתריע על הירידה בתחושת הביטחון בבנימין. "תלמידים שלי ששמעו על הנס סיפרו לי שלאחרונה יש שם הפגנות של תושבי נווה צוף ויש ירידה בביטחון. אמרו לי שיש שם ציר מנווה צוף לטלמון ודולב שהיה סגור לערבים בעקבות הפיגועים ונפתח לאחרונה לערבים ולכן הם מפגינים ואף מקיימים שם תפילות. אני בירכתי 'הגומל' על הנס הגדול שקרה לי".

"מהבוקר אני עסוק במחשבות מה רצה לעשות מי שזרק את האבן. הוא רצה שאמות, שנהיה עצובים, שנחלש ציבורית, שנפחד לנסוע כאן, שפחות נהיה כאן. אני מודיע כאן לערבי הפחדן זורק האבן, ודרכו לכל העולם, אנחנו בעזרת ה' נהיה יותר חיים, יותר שמחים, יותר לומדים תורה, יותר מתנדבים ונהיה פה יותר בכל המובנים''.

הרב ליברמן מספר כי בימים אלו מסתיימת בניית הפנימייה הראשונה בישיבת נר תמיד. "החלטנו שהאבן שנזרקה עלי ונמצאת כעת ברכבי, תהפוך להיות אבן הפינה לפנימייה הבאה. אבן מאסו הבונים היתה לראש פינה. מי שחשב הבוקר להחליש אותנו, יקבל אותנו הרבה יותר חזקים. ערבי יקר - תודה רבה על הניעור".