דודי אמסלם
דודי אמסלםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, יוזם תיקון לחוק הרשויות המקומיות שימנע מיו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה, רג'א זעאתרה, להתמנות תפקיד סגן ראש העיר בשכר.

זאת לדברי אמסלם לאור "פעילותו האנטי-ישראלית, הכוללת בין השאר הקמת ארגון שמטרתו קידום החרם הבינלאומי על ישראל, ארגון כנסים ומיזמים התומכים בחרם, התנגדות פעילה לגיוס צעירים מהחברה הערבית לשירות הלאומי והתבטאויות קיצוניות שמשוות בין דאע"ש לבין הציונות ומגבות את חמאס וחיזבאללה".

חוק הרשויות המקומיות קובע כי כל סגן ראש רשות ייבחר מבין חברי המועצה על פי הצעת ראש הרשות שאושרה בידי המועצה, ברוב חבריה.

המצב כיום, מאפשר לראש הרשות להציע את סגניו לבחירת המועצה אף אם מדובר באדם שהביע הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור הקוראים להשמדת מדינת ישראל.

תיקון החוק נועד לאיין את סמכותה של מועצת הרשות המקומית לאשר את הצעת ראש הרשות למנות חבר מועצה לתפקיד סגן ראש אשר הביע בעברו, ועוד בטרם מונה כחבר מועצה, הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור.

על פי ההצבעה אם מועצת הרשות המקומית החליטה, בכל זאת, לאשר מינוי סגן ראש רשות אשר הביע תמיכה בארגון טרור, תיקון החוק מעניק לשר הפנים את הסמכות לבטל מינוי זה של המועצה בכפוף לשימוע שיערך למועמד לסגן ראש הרשות.

ח"כ אמסלם אמר כי "מקומו של רג'א זעאתרה בבית הסוהר, בוודאי לא כסגן ראש עיר. הגשתי הצעת החוק שתעניק לשר הפנים את הסמכות לבטל מינוי של סגן ראש עיר שהביע הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור הקוראים להשמדת מדינת ישראל בכפוף לשימוע".

"אביא את ההצעה לכנסת במהירות האפשרית כדי להסיר את החרפה הזאת מעם ישראל, זו בושה וכלימה. אני לא מאמין שדבר כזה הזוי קורה בשום מדינה בעולם", דברי אמסלם.