חברי בני עקיבא תולים את תעודת "נאמן השבת הציבורית" בעסק בבאר שבע
חברי בני עקיבא תולים את תעודת "נאמן השבת הציבורית" בעסק בבאר שבעצילום: יאיר קלץ

חברי מחוז דרום של תנועת "בני עקיבא" יצאו השבוע למבצע ראשון מסוגו בתנועה. במבצע עברו הפעילים בין בתי עסק במרכז באר שבע, וחילקו תעודות ''נאמן השבת הציבורית'' לעסקים שסגורים שבת.

המבצע יצא לפועל בעקבות החלטת הועידה הכ"ד של התנועה, שהתקיימה בפסח שעבר. בהחלטה נכתב:

כדי לעודד את העסקים שומרי השבת ולחזקם... התנועה קוראת לכלל נאמני השבת לערוך את קניותיהם בעסקים אלו. בנוסף, התנועה תנפיק תעודת 'נאמן השבת הציבורית', והתעודה תחולק לעסקים שומרי השבת. הענקת התעודות תלווה בפרסום הולם.

טל, אחד הפעילים, סיפר: "הסתובבנו ברחוב מלא חנויות בקבוצות של שלושה חבר'ה, נכנסנו חנות אחרי חנות עם חיוך ענק על הפנים, סיפרנו שאנחנו מבני עקיבא ואנחנו במבצע ארצי לחיזוק שמירת השבת הציבורית, ושאלנו את בעל החנות אם העסק סגור בשבת. אם כן, תלינו בכניסה לחנות תעודה יפה שמבהירה לציבור שהעסק שומר שבת, ואיחלנו לבעל החנות בהצלחה".

בעלי העסקים, לקוחות, ואנשים רבים נוספים שפגשו את בני הנוער, הביעו התרגשות נוכח הפעילות. "איזה יופי, אתם בני עקיבא, איזה כיף שאכפת לכם מהשבת", אמר משה, בעל חנות ברחוב.

פעילה נוספת, משי, חושפת נתונים מרשימים מהפעילות: מתוך 68 עסקים שעברנו בהם, 60 סגורים בשבת ושמחו לקבל תעודה. "הופתענו לטובה מכמות בעלי העסקים ששומרים על הצביון היהודי של המדינה. ממש מדהים לראות שעם ישראל אוהב את השבת, ורוצה אווירה של שמירת שבת ברחוב".

הפעילה המשיכה בקריאה לציבור הלקוחות: "ברוח החלטת הועידה של התנועה, אנחנו קוראים לציבור שהשבת חשובה לו לקנות בעסקים עם התעודה - עסקים שסגורים בשבת. בנוסף, כדאי גם להגיד למוכר שאתם שמחים מאוד לקנות בעסק כזה. כל זה כדי לחזק כלכלית ולעודד את בעלי העסקים האלה, שנמצאים בתחרות לא פשוטה עם העסקים מחללי השבת".