בנט ושקד
בנט ושקדצילום: Yossi Zeliger/Flash90

המפלגה החדשה של נפתלי בנט ואיילת שקד, "הימין החדש", צפויה להתאחד עם סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לאחר הבחירות לכנסת ה-21.

על פי הדיווח ברשת ב', שתי המפלגות מתכוונות להתייצב כבלוק אחד למשא ומתן הקואליציוני מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהנחה שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה.

בשלב השני אמורות שתי המפלגות ליצור סיעה אחת בכנסת. מטרת המהלך היא למקסם ככל שניתן את קולות הימין, באמצעות ריצה נפרדת. מפלגתו של בנט תבקש לזכות בכמה שיותר קולות ימניים חילוניים, בעוד שהבית היהודי-האיחוד הלאומי תתמקד בקולות הציונות הדתית.

לאחר הבחירות, כשכל אחת מהמפלגות משכה אליה כמה שיותר קולות, יבקשו השתיים ליצור סיעה משותפת, מתוך הנחה שכך ניתן יהיה להגיע למספר מנדטים גבוה יותר ממה שהשיגה הבית היהודי של בנט במתכונתה הקודמת.

אמש הכריזו שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד על פרישה ממפלגת הבית היהודי והקמת מפלגה דתית-חילונית חדשה שתיקרא "הימין החדש".

השניים פירטו את הישגי מפלגת הבית היהודי בשנים האחרונות, "אם בעבר הצלחנו למנוע את שחרור המחבלים או את התקדמות המדינה הפלסטינית, כעת איבדנו את כוחנו להשפיע. ראש הממשלה נתניהו הבין שהציונות הדתית יושבת בכיס שלו ושתמיד הם ילכו איתו. רק לפני כמה שבועות הוא הסביר שאנחנו במצב חירום לאומי, תקופה שתדרוש הקרבה ושלכן אסור לצאת לבחירות בשנה הקרובה.

''הוא שלח את ראש המל"ל לרבנים, שלח שליחים שהפיצו את בשורת הסכנה הנוראית, הציונות הדתית נעמדה דום, נאלצנו להתקפל ולהישאר בממשלה בניגוד למה שאנחנו מאמינים. ארבעה שבועות אחר כך, כשראש הממשלה החליט שהבחירות כדאיות לו, הוא שכח את נאום דם היזע והדמעות והלך לבחירות. איבדנו את היכולת להשפיע השפעה מהותית".

בנט תקף את נתניהו על מדיניותו הביטחונית, "נתניהו מעביר כספים במזומן לחמאס - ועל זה נאמר כניעה לפרוטקשן".

השרה שקד דיברה על הצורך בשותפות אמיתית בין חילונים לדתיים, "ב-2012 הגענו לבית היהודי, חילונית ודתי, שותפות אמיתית בין דתיים לחילונים. שש שנים עברו ואני אסירת תודה לציונות הדתית שפתחה בפני את דלתה, תמיד הרגשתי בבית, אני חשה אהבה לציבור הזה, הבית היהודי הפך להיות כוח משמעותי, מפלגה קטנה במספר אבל גדולה בהשפעה, השגנו הישגים רבים".

השרים הסבירו את המהלך, ואמרו כי ״עם ישראל חייב להתאחד - חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים. כולנו עם אחד. יש דגל מרכזי שלא הצלחנו להרים מתוך מפלגת הבית היהודי - שותפות אמיתית בין חילונים לדתיים. עשינו מספר ניסיונות לייצר שותפות כזו, אך לצערנו זה לא צלח.

''לכן, היום אנחנו מקימים מפלגת ימין חדשה, של חילוניים ודתיים, מפלגה שבה, לראשונה בתולדות המדינה, חברים באופן שווה ומלא חילונים ודתיים. כזו שמייצרת שותפות אמת. כמו באוהל בטירונות, כמו במקום העבודה״.

בנט ושקד הציגו את אופייה של המפלגה החדשה: ״מפלגת ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. בעד ארץ ישראל, בלי פשרות. נגד מדינה פלסטינית. נקודה. נגד שחרור אלפי מחבלים בעיסקאות. בעד מסורת, בעד עם ישראל ובעד מדינת ישראל. לו, לפני 13 שנים, הייתה קיימת מפלגה זו, ההתנתקות לא הייתה קורית״.

הם הבטיחו, ״אנחנו לא עוזבים את הציונות הדתית - אנחנו מרחיבים את הבית. אנחנו מגדילים דרמטית את גוש הימין. נוכל להחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה, למפלגות שמתחפשות לימין, אך הן בעצם שמאל. המהלך הזה יציל את הימין בבחירות הקרובות, וייצר לראשונה ימין אמיתי, ימין שלא מזגזג, שלא מניח את טובתו האישית מעל טובת המדינה״.

השרים חתמו את דבריהם ואמרו ״אנחנו יוצאים לדרך חדשה, למסע קשה של יצירת אלטרנטיבה להנהגה הלאומית. אנחנו מזמינים את כל מי שרואה את עצמו כציוני - לאומי במדינת ישראל להצטרף אלינו.
הבית נפתח, בואו לימין החדש. ישראל חוזרת לנצח״.