תחמושת
תחמושתצילום: דו"צ

מנהל הרכש במשרד הביטחון, באמצעות יחידת הסגן לרכש יבשה, הודיע היום (ראשון) על השלמת עסקת רכש עם חברת 'אלביט מערכות' שהשלימה לאחרונה את רכישת 'תעש מערכות' מידי המדינה.

במסגרת העסקה ירכוש משרד הביטחון עבור זרוע היבשה בצה"ל תחמושת בהיקף של כ- 1.25 מיליארד ש"ח.

מדובר בחלק ממימוש ההסכם להפרטת תעש והסכם המשך לסיכום הרב-שנתי, שחתם משרד הביטחון בשנת 2016 עם 'תעש מערכות'. שתי ההזמנות יתפרסו על פני עשור (2020-2030), כאשר במהלכו תספק החברה תחמושת מסוגים שונים לזרוע היבשה בצה"ל וליחידות החי"ר השונות.

הרכש יאפשר לצה"ל להשלים את חידוש המלאים, יבטיח רצף אספקה ויתמוך בתכנית ההצטיידות של הצבא לעשור הבא. ההסכם צפוי להבטיח גם וודאות כלכלית להצלחת המהלך העברת מפעלי התעשייה מהמתחם ברמת השרון לרמת בקע שבנגב.

כזכור, על-פי החלטת הממשלה, תעש המופרטת מחויבת להעביר את מפעליה לדרום הארץ. על-פי התכנית, התחמושת שתסופק לצה"ל בעסקה זו תיוצר כבר במפעלים החדשים בנגב.

לדברי ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אבי דדון, "הסכם הרכש הנו בבחינת WIN-WIN למערכת הביטחון ולמדינת ישראל. בראש ובראשונה הוא מבטיח מלאי תחמושת ורצף אספקה לכלל יחידות זרוע היבשה לשנים ארוכות קדימה. בנוסף נועד הרכש לתמוך את המהלך הלאומי להעברת מפעלי תעש מרמת השרון לרמת בקע שבנגב, שיפנה שטחים יקרים לבניה במרכז הארץ וייצר אלפי מקומות עבודה חדשים בפריפריה".