משוריינים של ארה"ב בסוריה
משוריינים של ארה"ב בסוריהצילום: רויטרס

יורם אטינגר, לשעבר ציר ישראל בוושינגטון, אומר כי ביקורו של היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון מעורר שאלות באשר לתוכניות האמריקניות בנוגע למזרח התיכון.

"אין ספק שהביקור הוא במסגרת ההיערכות האמריקנית באזור. השאלה הגדולה מה יעשו האמריקנים בהקשר הרחב של המזרח התיכון. חשוב מאוד להגביר את הלחץ על משטר האייתולות, לחזק את התמיכה בירדן, סעודיה ובחריין ולהמשיך את המלחמה באחים המוסלמים", אומר אטינגר בראיון לערוץ 7.

הוא מוסיף, "אני מקווה שהאמריקנים מתמקדים בבעיות האמיתיות ולא בסכסוך הישראלי פלסטיני. יוזמה אמריקנית לפתרון הסכסוך מעולם לא צלחה, אלא רק הוסיפה שמן למדורה. שתי היוזמות היחידות שהצליחו היו של ישראל שניהלה משא ומתן ישיר מול מצרים וירדן".

אטינגר מעריך כי גם אחרי היציאה מסוריה, לארה"ב יש עוד הרבה עניינים אחרים באזור. "האמריקנים אינם זונחים את המזרח התיכון. למרות הצמצום שלהם בתלות בנפט, הם עדין בעלי אינטרסים חיוניים באזור ובמפרץ הפרסי וישראל היא גורם שמשדרג את הנוכחות הביטחונית האמריקנית".

"2,200 חיילים שנסוגים מסוריה אינם פוגעים בביטחון ישראל. מי שאומר את זה מכרסם בתדמיתה של ישראל שעומדת כסלע איתן על ביטחונה. בטחון ישראל לא תלוי בנוכחות של כוח מצב אמריקני כזה או אחר", הוא מסכם.