הרב יעקב מדן: מחזק את השב"כ, אבל לא כל דבר הוא טרור

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון, נותן גיבוי לפעילות החטיבה היהודית אך משוכנע שלא כל פעילות עבריינית של נערי הגבעות צריכה להיחקר בשירות הביטחון הכללי.

''אני רוצה לחזק את כוחות הביטחון העומדים על משמר ארצנו וערי אלוהינו. השב"כ פועל יום ולילה כדי להגן עלינו מאויבים. אני מחזק גם את אנשי החטיבה היהודית שמונעים מצעירים שנמצאים שם לעשות דברים מקולקלים ודברי פגם שיכניסו אותם למעצר של שנים ארוכות והם מונעים מהם לעשות זאת ומצילים את אותם הצעירים", אמר הרב מדן.

לדבריו, בשל החששות הקיימים בחטיבה היהודית של השב"כ, לגיטמי להעניק לה כוח מעבר לרגיל. ''אני רוצה לגנות ולומר שאסור בתכלית האיסור לפגוע ברכוש של ערבים או חלילה בגוף של ערבים והדבר הזה מסכן את ביטחון כולנו, מטריד את כוחות הביטחון ואסור לנו לעשות את הדברים הללו ואנחנו מגנים אותם בכל פה".

יחד עם זאת, הרב מדן מדגיש כי ''כאשר נותנים כוח רב לכל גוף הוא עלול להשתמש בו בצורה לא נכונה. ניתן לחוש שזה מה שקרה בימים האחרונים. בתי המשפט טענו שחקירות נעשו כלפי הנערים הללו שלא כחוק, מפחידים נערים צעירים ומייסרים אותם כשאין נגדם ראיות ברורות ועושים להם דברים שיהיו פגם לכל החיים.

"הממשלה צריכה לשמור על השומרים", דורש הרב מדן, ''השב''כ צריך למנוע כל פעולה שנעשית נגד ערבים אבל לעשות זאת במסגרת החוק. אנחנו וגם השב"כ צריכים לפעול על פי החוק.

''יש בין העצורים כאלה שעשו משהו אבל גם כאלו שלא עשו שום דבר ומקבלים ייסורים קשים שיכולים לפגוע בהם בכל החיים", מתריע הרב מדן. ''אנשי משפט צריכים לעמוד נגד העניין הזה. אנחנו כולנו נעמוד נגד העניין הזה ונגנה כל פעולה נגד ערבים שאינה לפי החוק אבל אנחנו דורשים מראש הממשלה - אי אפשר להגדיר כל דבר כטרור כדי לחסום את החוק מלפעול נגד האנשים האלה.

"הוצתו בזמנו המון בתי כנסת יהודים והם לא הוגדרו כפעולות טרור ובקושי נחקרו. כאן מגדירים כל נזק לרכוש כפעולת טרור שמפרקת את החוק ומאפשרת לפגום בצעירים עד סוף ימי חייהם. יכול להיות שיש שם אנשים חייבים אבל יש גם חפים מפשע ונעשה להם עוול שלא בצדק. אנחנו קוראים לראש הממשלה לבלום את הדבר הזה ולשמור על השומרים", הוסיף ראש ישיבת הר עציון.