כלא
כלאצילום: אייסטוק

סאגה בבימ"ש המחוזי מרכז בלוד - שרות הביטחון הכללי והמשטרה סרבו להביא את הקטין האחרון אשר עצור בשב"כ לדיון שנקבע בעניינו.

לאור זאת דחה בית המשפט את הדיון בערר חזרה למועד המקורי ביום א' בבוקר. עורכי הדין עדי קידר ואמיר ברכה מארגון חוננו דרשו מבימ"ש שלא לפגוע בזכויות הקטין ולקיים את הדיון כבר היום בנוכחותו.

"נמאס לנו להיות אזרחים סוג ד', השב"כ הורג את הבן שלי מיום ליום, הם מנסים לא להביאו לבימ"ש, הם חושבים שהם מעל לחוק. אנו פונים לרה"מ ולשרים, יש פה הפיכה שלטונית, השב"כ רומס את החוק, את הפושעים הכי גדולים מביאים לבימ"ש לדיון את הבן שלי לא. אנחנו נגביר את המאבק ולא ניכנע לאכזריות הזו", אמר בכניסה לבימ"ש אביו של הקטין.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר "בימ"ש נותן יד להפרת החוק וזכויות קטינים. תקדים מסוכן יוצא היום מבית היוצר של חומת הברזל המורכבת משב"כ ומהמשטרה אליהם מצטרפים היום שב"ס ובית המשפט. יש פה מערכת עלובה שצריכה תיקון מהיסוד."

נזכיר כי מוקדם יותר התקיים דיון בבימ"ש העליון בירושלים, שם העיר השופט שטיין כי ראוי לקיים את הדיון בהקדם, דבר שהביא את בימ"ש המחוזי לקבועי את הדיון כבר היום, דיון אשר נדחה כאמור בשל סירוב השב"כ להביא את הקטין.