הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרב חיים דרוקמן, ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, תוקף את ההחלטה לקיים כנס באוניברסיטת בר אילן תחת הכותרת 'סוגיות טיפול בפוליאמוריה', קרי מערכת יחסים בין יותר מבן זוג אחד.

הרב דרוקמן, מחבר 'חבר הנאמנים' של אוניברסיטת בר אילן, אמר בשיחה עם ערוץ 7: "אני כולי מזועזע על תופעה נוראה כזאת שעושים כנס שאולי מלובש במילים אקדמיות אבל זה כנס שעוסק בגילוי עריות לעיני כל".

"כשראיתי את התקצירים של ההרצאות שאמורות להישמע שם - הזדעזעתי'', מעיד הרב דרוקמן. ''באחת ההרצאות המרצה אומר בין השאר, 'לא עוד רומנים מושחתים מהצד אלא מבנה מסועף, מודע ומשוכלל של יחסים רומנטיים מרובים, חוקי לגמרי ומבוסס אקדמית ומחקרית'.

"מה הולך פה? האם כסדום היינו? זה ממש מטריד את מנוחתי, הרב מאיר בר אילן ז"ל מתהפך בקברו שבאוניברסיטה שנקראת על שמו יש תופעה כזאת. כולנו צריכים לקרוע קריעה שיש תופעה כזאת לא רק באוניברסיטת בר אילן אלא בכלל במדינה".

מאוניברסיטת בר-אילן נמסר בתגובה: "מהותה של האקדמיה הוא דיון בסוגיות חברתיות פוליטיות בעלות השפעות חברתיות, חלקן שנויות במחלוקת. אנו עושים את זה במגוון תחומים ואין בעצם הדיון נקיטת עמדה. הכנס 'סוגיות טיפול בפוליאמוריה' מיועד לאנשי מקצוע בלבד המעוניינים להכיר לעומק תופעה שהיא יחסית חדשה, ולתת למטפלים כלים מבוססי מחקר וידע קליני. לא תותר כניסה לקהל הרחב".