נתניהו עם עמיתו הליטאי
נתניהו עם עמיתו הליטאיצילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (שלישי) עם ראש ממשלת ליטא, סאוליוס סקוורניאליס, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

הפגישה התקיימה בהמשך לביקור ראש הממשלה נתניהו בליטא בחודש אוגוסט האחרון, והשתתפו בה גם שר הכלכלה אלי כהן ושר הכלכלה והחדשנות של ליטא.

בפתח הפגישה אמר נתניהו לעמיתו, "זהו ביקורך הראשון בישראל כראש ממשלת ליטא, ואני זוכר את ביקורך הקודם ב-2015 כשר הפנים. במהלך הביקור ההוא, נפגשת עם בכירים ממערך הסייבר הלאומי של ישראל והבעת עניין בהעמקת שיתוף הפעולה ביננו באבטחת סייבר".

"הבוקר, השתתפנו יחד בכנס ה'סייברטק' בתל אביב, ועידת הגנת הסייבר המובילה בישראל. אתמול, מדינותינו חתמו על הצהרת כוונות להגדיל את שיתוף הפעולה שלנו בהגנת סייבר. זוהי רק דוגמה אחת לשיתוף הפעולה הגדל בינינו- זה משמעותי ומחמם את הלב", הוסיף נתניהו, "הייתה שם קירבה גדולה ויש לנו אינטרסים משותפים רבים שאנו רוצים לדון בהם בפגישה זו: בכלכלה, בסחר, בתיירות ובטכנולוגיה".

"גיליתי בביקורי שליטא היא כוח עולמי בטכנולוגיית לייזר", סיפר נתניהו, "אני חושב שכ-10% מהלייזרים בעולם מיוצרים בליטא. זה הותיר עליי רושם מיידי כיוון שאני יודע שרבים מהדברים שאנו עושים בטכנולוגיות הרכב הממונע קשורים ללייזרים ואני חושב שיש פה התאמה מידית שאני מאמין שתתרחש. זה יקרה בתחומים רבים נוספים ואני מאמין שיש לנו עתיד נהדר בשיתוף הפעולה יחד".

"אך אנו גם מודעים לאסונות העבר. לפני 70 שנה, ישראל הוקמה ולפני כן, העם היהודי היה חסר הגנה, וזה קרה גם בליטא. 95% מהקהילה היהודית הנפלאה שהייתה שם נרצחה בידי הנאצים ומשתפי הפעולה שלהם", ציין נתניהו. "זה השתנה- ישראל היא כעת, כפי שאתה יודע, מדינה חזקה ובטוחה. עדיין לא חסרים לנו אויבים – איראן שוב קראה להשמדתנו אתמול. אנו מודעים לאיומים האלה אך לא מתרשמים מהם כיוון שאנו יודעים מהו כוחנו בהגנה ובהתקפה. הכוח שלנו יבטיח לא רק את מדינתנו אלא גם את הציוויליזציה המשותפת שלנו, החירויות המשותפות שלנו וערכינו המשותפים. במובן זה, אני מאמין ששיתוף הפעולה ביננו משמש מטרה גדולה יותר".

"אני רוצה לברך אותך ברוח ידידות זו ולהבטיח לך שיש אהדה גדולה ורצון גדול לראות את יחסינו מתרחבים. יש ישראלים רבים ממוצא ליטאי ואתה מדבר עם אחד מהם. זה גשר מהעבר לעתיד ואני מברך אותך כאן בירושלים ואומר: שנה הבאה בירושלים שוב", חתם ראש הממשלה.