דוידי בן ציון
דוידי בן ציוןצילום: דוברות

סגן ומ"מ ראש המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון, מתמודד על מקום ברשימת ''הבית היהודי'' לכנסת הבאה.

בשיחה עם ערוץ 7 התייחס בן ציון לעובדה שוועדה מסדרת תבחר את יו"ר המפלגה הבא, והוא מקווה שייבחר מועמד שיביא קהלים חדשים לבית היהודי.

"הועדה המסדרת זה הרע במיעוטו, ברור שהיינו מעדיפים שהיו"ר יבחר על ידי הציבור אבל בגלל סד הזמנים הקשוח שנוצר, אחרי הנטישה של בנט נוצר האילוץ. אני שומע על כל מיני שמות שעולים, אנחנו מקווים שהוועדה לא תיכנע ללחצים פוליטיים, פנימיים ואינטרסנטים ותבחר את המועמד הטוב ביותר שיביא קהלים חדשים. זו הסיבה שהסכמנו שהוועדה המסדרת תמליץ למרכז על יו"ר כדי שהוא יגדיל את הכוח של הבית היהודי".

בן ציון שנפגש לקראת ההתמודדות ביום שני עם אנשים בכל רחבי הארץ מקווה שעם היבחרו לכנסת הוא יהפוך לכתובת של אנשי השטח, "אני כבר כמה שבועות נפגש עם חברים מכל הארץ וזה כיף לראות איזה אריות יש לציונות הדתית, אם זה בחצור, מעלות, צפת, טבריה, נתיבות, אופקים, באר שבע, רחובות, גבעת שמואל, פתח תקווה ועוד.

"לצערי אני שומע אנשים שהרגישו מנותקים מההנהגה הארצית ומחלק מחברי הכנסת ומהשרים ואת זה חייבים לתקן. נציג ציבור חייב לדעת שהוא עובד אצל השטח. כמ"פ צנחנים אני יודע שזה לא דומה להסתער לבד על גבעה ולסיים עם נפגעים כמו הסתערות בגיבוי ארטילרי. גם נציגי השטח שלנו צריכים גיבוי מהח"כים כדי שהם יוכלו לקדם דברים במקומות שלהם".

לדבריו בחלק מהמקומות יש תחושה שהשטח לא היה בראש סדר העדיפויות של הנהגת הבית היהודי, "אני לא מתייחס כאן לשומרון שדווקא שקיבלנו מענה מצוין מכל חברי הכנסת. ולכן אני קודם רוצה לחבר את השטח להנהגה הארצית".

בן ציון לא מתבייש לומר שהתפקיד החשוב ביותר של "הבית היהודי" זה לדאוג לציונות הדתית ולמוסדותיה, "נפתלי בנט לא התעסק עם הציונות הדתית, בשבילו זו הייתה תחנה בדרך לימין החדש. אבל הבית היהודי צריך לדאוג לבתי הספר, לגנים, לתנועות הנוער, לבני עקיבא, לגרעינים, לישיבות ההסדר וכו'. זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות ולא כי אני מגזרי. אלא כמו שסיירת צריכה כלים כדי לנצח, אותו דבר כשהציונות הדתית היא בלי תחמושת עם ישראל נפגע ולכן חייבם לחזק את הציונות הדתית".

כסגן ומ"מ ראש המועצה האזורית שומרון, בן ציון מתכוון להמשיך בכנסת את הפרויקט האהוב עליו ביותר, "כמחזיק תיק החינוך בשומרון מזה ארבע שנים, אחד הנושאים החשובים עבורי זה החינוך מיוחד ונוער בסיכון. אנחנו צריכים להרים את הדגל של הסיוע לחלש. לסייע לתלמידים עם הצרכים המיוחדים כדי שילדה בת שלוש וחצי לא תצטרך לנסוע שעתיים לגן חינוך מיוחד. נמשיך לסייע לנוער בסיכון. הקמנו בשומרון בית מיוחד לנערות בסיכון. הבית הוקם תודות לצ'רנה מוסקוביץ', מנהלת קרן מוסקוביץ' ואשתו של ארווין מוסקוביץ' שביחד איתם הקמנו בית לנערות בסיכון וזה אחד מהדברים החשובים שאני מאושר שעשיתי בחיי, אסור לטאטא את הנושא הזה מתחת לשולחן".

הוא מקווה להיבחר ביום שני הקרוב, "יש תחושות טובות מאוד, בשבת האחרונה פורסמה מודעת תמיכה בי של כמעט כל ראשי הסניפים וראשי הרשויות, אבל אני לא רוצה להיכנס לשאננות. יש מועמדים טובים וכולם רוצים לעשות טוב. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

הכתבה - בשיתוף מטה דוידי בן ציון
הכתבה - בשיתוף מטה דוידי בן ציון