הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: פלאש 90

מסקר "ישראל היום" ו־i24NEWS שנעשה באמצעות "מאגר מוחות" עולה כי ללא איחוד במפלגות הימין קיימת סכנה ממשית לאיבוד הרוב של מפלגות הימין בכנסת, דבר שעשוי להוביל למהפך שלטוני.

מהסקר עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, כשכל מפלגות הימין רצות בנפרד, לא היו עוברות את אחוז החסימה שבע מפלגות - הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית, זהות בראשות משה פייגלין, ישראל ביתנו, כולנו בראשות משה כחלון ויחד בראשות אלי ישי.

עוד מתברר כי מגוש המרכז־שמאל לא עוברות את אחוז החסימה המפלגות התנועה בראשות ציפי לבני ותע"ל בראשות אחמד טיבי. זה נתון שמדאיג מאוד את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפועל בלי הרף לשכנע את ראשי מפלגות הימין להתאחד על מנת שלא לאבד קולות.

הסקר נערך בימים רביעי וחמישי השבוע, אחרי הפריימריז בליכוד ואחרי סערת הראיון של בני גנץ, התבטאויותיו בתחום המדיני וקורת הרוח שבה התקבלו על ידי דוברו של אבו מאזן.

הליכוד עצמו דווקא עולה בסקר. 29 מנדטים הוא מקבל כעת, במקום 28 בשבוע שעבר. מנגד, חוסן לישראל רושמת ירידה. במקום 19 כפי שקיבלה בשבוע שעבר, עומדת כעת מפלגתו של גנץ על 17.

הסקר מעניק למפלגה בראשות אבי גבאי 4 מנדטים בלבד. בסקר הקודם לפני שבוע עוד עמדה על 5.

מה שמשנים את התמונה הם כמובן האיחודים המדוברים, שעשויים להתרחש בשבועיים הקרובים עד המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית.

הסקר בחן כמה תקבל רשימה משותפת של בני גנץ ויאיר לפיד, שאליהם יצטרף גם גבי אשכנזי. התוצאה לכך השבוע היא 35 מנדטים - עלייה של 3 מנדטים מהשבוע שעבר. הליכוד במקרה כזה מקבל 29, ירידה של מנדט מהשבוע שעבר.

הסקר בדק איחודים נוספים: אם יש עתיד תתאחד עם חוסן לישראל, הבית היהודי - עם האיחוד הלאומי, והעבודה תתחבר עם מרצ אזי יש עתיד וחוסן לישראל מקבלות במקרה זה 30 מנדטים, בדיוק כמו הליכוד.

העבודה ומרצ מקבלות 10 מנדטים, ואילו האיחוד הלאומי והבית היהודי יחד יקבלו 6 מנדטים כשהימין החדש מקבל רק חמישה.