ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בראיון ל'פוקס ניוז' דוחה שליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, את הדיווחים מראשית השבוע ולפיהם תכניתו המדינית המכונה 'עסקת המאה' כבר מוכנה.

גרינבלט קבע בפני אנשי הרשת כי מקורותיהם אינם טובים ככל הנראה וציין כי אמנם התכנית מתקדמת לקראת סיומה, אך היא עדיין אינה מוכנה, כפי שתואר ודווח ברשת. עוד קבע גרינבלט כי הדיווח ברשת ולפיו התכנית מתפרסת על פני 175 עמודים גם הוא אינו נכון.

כאן המקום להזכיר כי ריבוי הדיווחים על התכנית המתקדמת לסיומה מהווים גורם משמעותי בבחירות בישראל. זאת מאחר ומפלגות הימין ומנהיגים במחנה הימים משוכנעים כי מיד לאחר הבחירות יפרסם טראמפ את תכניתו שתכלול הקמת מדינה פלשתינית על רוב מוחלט של יהודה ושומרון, ומול עמדות שכאלה תצטרך ממשלת ישראל להגיב.

מפלגות הימין קובעות כי במידה ומול התכנית תעמוד ממשלת נתניהו-גנץ הרי שיקשה עליה להתנגד לתכנית ולבלום מהלך להקמת מדינה פלשתינית, בעוד ממשלת נתניהו-ימין תוכל להיאבק במגמה ותכנית זו גם אם היא מגיעה מממשל אוהד כממשלו של דונלד טראמפ.

עוד נזכיר את דבריו בראיון ליומן ערוץ 7 של השר נפתלי בנט ולפיהם ידוע לו שהתכנית אותה יציג טראמפ לאחר הבחירות כוללת הקמת מדינה פלשתינית על 90 או 95 אחוזים מהשטח, תוך עידוד ישובים להתפנות והשארת הישובים שאינם בגושים תחת שליטה פלשתינית.

יצוין כי בימים האחרונים שינו הפלשתינים את גישתם הסרבנית והודיעו כי ידונו בתכניתו של טראמפ לכשזו תוצג בפניהם.