הרב רפי פרץ: הבית היהודי יכיל את כולם

יו"ר מפלגת הבית היהודי, הרב פרי פרץ, דוחה את דבריהם של ראשי ''הימין החדש'' על כך שמפלגת הבית היהודי מזוהה עם האגף החרד''לי בציונות הדתית.

פרץ השתתף הערב (שלישי) בכנס מנהלי מוסדות הציונות הדתית בים המלח, ואמר בשיחה עם חיים פלק כי ''הבית היהודי והאיחוד הלאומי זה המיינסטרים של הציונות הדתית. לא הליכוד ולא הליכוד ב' המחופש לימין החדש.

"מי שמנסה לתייג אותנו מתבלבל. אנחנו לא חרד"לים ולא לייטים, אנחנו ארץ ישראל ועם ישראל, בצבא, באקדמיה, ברפואה, במשפט ובתקשורת, חדורים במוטיבציה להמשיך ולהיות שותפים ומובילים בכל תחומי החיים במדינת ישראל. זו דרכה של הציונות הדתית. זו דרכו של הבית היהודי הכולל מסורתיים, חילוניים, דרוזים וכל מי שמאמין בדרך שלנו. זה הבית היהודי - שלנו של כולנו''.

"הבית היהודי אולי חטף מכה קלה בכנף אבל אסור להתבלבל, אנחנו לא מפלגה שעצרה בתחנה בדרך למרכז הליכוד אלא מפלגה שורשית וערכית אשר תמשיך להוות חלק משמעותי בכנסת ובממשלת ישראל".

במהלך דבריו פנה פרץ ליו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ'. ''בצלאל אחי היקר, אני מאוד מעריך אותך ואת האיחוד הלאומי. נדע להתהלך ביחד. נעשה מאמץ גדול וזה יגמר ביחד ובאחווה ורעות

''אני אומר לכם - הבית היהודי הוא בית שיכול להכיל את כל הגוונים, הסוגים ובתי המדרש ולכולם יש מקום. אולי נהיה חלוקים על כמה דברים, אז מה קרה? גם אצלי בבית מתווכחים ובסוף נותנים נשיקה וממשיכים''.

על האפשרות לאיחוד עם מפלגת עוצמה יהודית אמר פרץ ''בן גביר יזכה ממני לחיבוק. הכי חשוב לי זה להיות שליח נאמן לשולחי ולעזור לבניית הבית היהודי החדש ולהיות איתן ולחזור חזרה ל10 ו-14 מנדטים וזה אפשרי. דרכה של ציונות דתית היא ממלכתית, להיכנס מתחת לאלונקה. אנחנו מאושרים לשאת בעול ולעזור בתיקון גם אם זה לא שלם. מי ששותף למה שאמרתי עכשיו יכול להיות פרטנר. אם אתה לא שם - כל טוב''.

יו"ר הבית היהודי הבהיר כי ימליץ על נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה. ''אנחנו בימין ונצביע על ביבי נתניהו כמועמד שלנו. הציונות הדתית היא הראשונה שתיקרא על ידו, אין לי מחשבות אחרות''.