הענקת התעודה
הענקת התעודהצילום: אמיר דובדבני

הרב איתן שנרב, רב גדוד 8101 מחטיבת המילואים אלכסנדורני הנמצא בתעסוקה מבצעית בחטמ"ר שומרון, יצא שלשום (שלישי) יחד עם עוזרו לבדוק את חוטי העירוב מסביב למוצב.

תוך כדי הסיור זיהה הרב שני מחבלים חמושים מסתתרים במדרון מתחת למוצב והזעיק את הלוחמים שלכדו אותם. אתמול הוא קיבל תעודה הוקרה ממפקד האוגדה על פעילותו המהירה והנחושה.

בראיון לערוץ 7 מספר הרב שנרב על האירוע, "קראו לי לבדוק את חוטי העירוב, יצאנו לסיור מסביב למוצב, לצורך כך אנחנו עוברים גם במדרונות מתחת לעמדות כדי לבדוק האם החוטים עומדים כמו שצריך.

''הקפנו את כל המוצב ופתאום אני רואה שני פלסטינים מתצפתים על המוצב. הם הסתתרו מאחורי סלע, אחד יוצא, השני מסתתר וככה הם מתצפתים מכל הכיוונים. הלכתי לקרוא לכיתת הכוננות ובתוך כמה דקות בפעולה יפה ושקטה הם אגפו אותם משמאל והפתיעו אותם במערב. המחבלים פשוט לא הספיקו להתנגד וברגע שהם הרימו ידיים נפלו הנשקים והסכינים".

הרב שנרב מציין כי גם רבני הגדוד מקפידים להיות לוחמים, "זו המשנה שהנחיל בזמנו הרב רונצקי ז"ל שגם הרבנים הם חלק מהלוחמים עם כל הציוד והנשק. אנחנו נמצאים בגדוד כבר עשרים שנה ולצד תפקידנו כרבנים אנחנו פועלים בלחימה".

שנרב שקיבל אתמול תעודה הוקרה ממפקד האוגדה מברך על התוצאה, "השבת שמרה עלינו. כששומרים על השבת, על העירוב ועל הכשרות ה' שומר על חייליו. כמובן אחרי שהסתיים האירוע בדקנו את העירוב וברוך ה' הכל בסדר גמור וכאן אני גם רוצה להודות לרב החטיבה הרב אורן ריבלין.

"השבתות המופלאות של הגדוד במוצב ובמיוחד כאן בחטיבת גולני כולל הסעודות והתפילות הם התמונה של עם ישראל בתפארתו, כולם ביחד לוחמים דתיים ושאינם דתיים, וכמובן תודות לנשים והילדים שנשארים לבד בשבת ולהם מגיע הצל"ש הכי גדול".

מפקד הגדוד סא''ל במיל' שילה אדלר מוסיף כי ''זו זכות לגדוד לשרת בגזרה מאתגרת וחשובה זו, הגדוד יוזם, מוביל ופועל על מנת לסכל פעילות עוינת כנגד ההתיישבות ומדינת ישראל. גאה בלוחמי הגדוד שכבר בזמן כה קצר סיכלו ומנעו 2 ניסיונות פיגוע בגזרת השומרון''.