נגעו בלב של רבים מעם ישראל. להקת שלווה
נגעו בלב של רבים מעם ישראל. להקת שלווהצילום: רונן אקרמן

המטרה: הפנינג פורים ענקי ומיוחד במינו למען ילדים עם צרכים מיוחדים. בשנת תשנ"ז, 1997, הוקם בסניף רעננה שבט מיוחד במינו שנועד לתת מענה גם לילדים בעלי מוגבלויות ולשלבם בחברה כשווים בין שווים. שבט זה נקרא בשם שבט היובל, ומאז כל שנה הולך ומתפשט שבט זה בכל סניפי תנועת הנוער של בני עקיבא.

כל קבוצה מונה בין 3-10 חניכים בגילאי 8-21, כולם בעלי מוגבלויות, וכיום ישנם כ-400 חניכים בשבט וכ-250 מדריכים כשאלה הינם חניכי חבריא ב' של בני עקיבא.

במסגרת הפעילות, המדריכים נפגשים עם החניכים מספר פעמים בשבוע, משחקים איתם, מעבירים פעולות, מדברים יחד והם למעשה פועלים כמו כל חניך וחניכה בתנועת בני עקיבא והכל כמובן באווירה כיפית, שמחה, טובה ואוהבת.

אחת מהמטרות של השבטים הללו היא לעזור לחניכים היקרים להשתלב בחברה ולעשות ביחד דברים חווייתיים ומשמעותיים.

לקראת חג הפורים הקרב ובא, התאספו מדריכי השבט המיוחד מכל רחבי הארץ והחליטו להפיק הפנינג ענקי מיוחד במינו שמיועד לכל שבטי יובל בארץ. המטרה היא לתת לחניכים הרבים הרגשה שחושבים עליהם, שדואגים רק להם ומייחדים להם הפנינג שכולו לכבודם.

מדריכי השבטים החליטו להגדיל ולעשות, כשהזמינו להופעת אורח בהפנינג את להקת שלווה שפרשה מגמר הכוכב הבא לאירווזיון לאחרונה, בשל סירובם לחלל את השבת במידה שיזכו בתחרות וייצגו את ישראל בתחרות השירה העולמית.

מדובר בצעד מדהים כשהופעתם של ילדי להקת שלווה, בעצמם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, תראה לחניכים הרבים בשבטי היובל שהם יכולים להגיע לרמות ולמקומות הכי גבוהים אם רק ירצו בכך וכי למגבלה אין שום תקרה.

משכך, פונים כעת מדריכי היובל לציבור הרחב לתרום למען הקמת והפקת ההפנינג המיוחד.
לדברי ראשי השבט, הם רואים בחג הזדמנות לעשות משהו גדול ומשמח לחניכים שלהם, משהו שיאפשר להם לחוות את פורים כמו כל ילד אחר. "מעבר לפן הכיפי של החוויות האלו, הן גם עם ערך עצום עבור החניכים המיוחדים, והן גורמות להם להרגיש אהובים, בוגרים ועצמאיים יותר", אמרו בשבט.

כדי להגשים לחניכים את החלום ולהוציא את ההפנינג לפועל, פתחו המדריכים פרויקט מימון המונים בפלטפורמת גיוס התרומות לעמותות Jgive והם מבקשים את עזרת הציבור כדי שיקרב אותם עוד כמה צעדים לעבר המטרה החשובה.

"אנחנו מזמינים אתכם להירתם למאמצינו ולתמוך כמיטב יכולתכם" כותבים המדריכים ומוסיפים, "בזכות תמיכתכם נוכל לשמח ולשמוח יחד עם החניכים המדהימים שלנו".

לתרומה יש להיכנס לאתר Jgive.com לקמפיין "הפנינג שבט יובל בני עקיבא" ולתרום כפי יכולתכם.
לתרומה דרך Jgive >> https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/8562