המטרה: שירות טוב לבעלי צרכים מיוחדים

מיזם חדש מכשיר בעלי מקצוע מתחומים שונים למפגש עם מבקשי שירותים ולקוחות בעלי צרכים מיוחדים כאלה ואחרים.

שמעון כהן , י"ד באדר תשע"ט

פז גלזר
פז גלזר
צילום: ענת סמבל

להנגיש את שני הצדדים. גלזר

אתר 'טוב תודה' יוצא במיזם להכשרת בעלי מקצוע להתמודדות נכונה עם לקוחות ומבקשי שירותים בעלי צרכים מיוחדים כאלה ואחרים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מובילת המיזם, פז גלזר.

גלזר מספרת כי היוזמה החלה בבקשתו של מנכ"ל האתר ליטול אחריות חברתית ולהכשיר את עובדיו למפגש ומתן שירות עם בעלי צרכים מיוחדים, קשישים ונפגעות תקיפה מינית. "יצרתי עבורו מנגנון חברתי לעסק ויצרנו הכשרה ראשונה מסוגה בארץ עבור בעלי מקצוע שמגיעים לאנשים הביתה ולא תמיד יודעים איך לעשות זאת בצורה המיטבית".

"ההכשרה הזו מיועדת לכל בעלי המקצוע. מי שיעבור את ההכשרה יוסמך על ידי 'נגישות ישראל', העמותה של עו"ד קרן גרינוולד לסיוע לנפגעי תקיפה מינית ועמותת 'והדרת' בכל הקשור לקשישים. אלו שלושה אפיקים שונים בהכשרה אחת".

גלזר מציינת כי "גם אינסטלטור שיוזמן לעבודה בבית לא עובר שום הכשרה מעבר להכשרה המקצועית, וכשהוא מגיע לבית של קשיש צריך לדעת איך לדבר אתו, אולי לבקש שמישהו נוסף יהיה נוכח, איך להתמודד עם קרבן תקיפה מינית, מדובר באישה שנמצאת לבדה בבית ונצרכת סובלנות מיוחדת, את הכלים המיוחדים האלה אנחנו נותנים בהכשרה הזו ובעלי המקצוע מקבלים לאחר מכן אמון מיוחד באתר 'טוב תודה' כדי שהלקוחות ידעו שאלו בעלי המקצוע שאנחנו ממליצים עליהם".

בדבריה מעירה גלזר כי גם התשלום על ההכשרות שתומצתו לאורך של חצי יום מועבר לעמותות, כך שלמעשה גם בעל המקצוע מרוויח פרסום, העמותות מרוויחות עזר כלכלי והלקוחות מקבלים נותן שירות המוכשר יותר לצרכיהם שלהם.

כמו שעוסקת רבות בתחום העמותות החברתיות יודעת גלזר לספר על עמותות שמעניקות הכשרות דומות לתאגידים וחברות גדולות שביכולתן לתקצב הכשרה שכזו. הייחודיות במיזם שהיא מקדמת כעת, ועושה את צעדיו הראשונים ממש בימים אלה, הוא הפנייה לבעלי עסקים קטנים שבדרך כלל אין להם את היכולת ואת הזמן להשתתף במיזם שכזה.