האורחים בשמורה
האורחים בשמורהצילום: תנועת הריבונות

בשמורת עוז וגאו"ן שבגוש עציון ביקרו אתמול (שני) חברי הקונגרס ד"ר אנדי האריס ממרילנד ואנדי באר מקנטקי. זאת כחלק מסיור בגוש עציון המאורגן על ידי פרויקט YesIsrael בראשות רותי ליברמן ושרה פיילי.

חברי הקונגרס שמעו מפי יהודית קצובר ונדיה מטר רקע היסטורי על הקמת השמורה כמענה ציוני לרצח שלושת הבנים ובעיקר על חשיבותה של החלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון.

בדבריהן העבירו השתיים מסר ברור לפיו אסור ש'תכנית המאה' של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, תכלול נסיגה ישראלית מיו"ש. "הדבר יהווה אסון לא רק לישראל אלא גם לארצות הברית. האינטרס האמריקאי הוא יציבות באזור. יציבות תהיה רק כשבין הים לירדן תהיה אך ורק ריבונות אחת, ריבונות ישראלית".

עוד אמרו השתיים לחברי הקונגרס ומלוויהם כי "נסיגה ישראלית מיהודה ושומרון תביא להשתלטות האיסלם הקיצוני על השטח כפי שקרה בעזה". קצובר ומטר הזכירו כי "להנהגה הפלשתינית קשרים ענפים עם האייטולות. אם ישראל אינה שולטת בשטח יוכלו האייטולות לקבל ביו"ש בסיסי מודיעין ואף זכויות נחיתה ונמל חלילה".

לדבריהן "מדינה פלשתינית ביהודה ושומרון תהווה גזר דין מוות לשלטון ההאשמי בירדן, דבר שיגרור שינויים לרעה בסעודיה, בחצי האי ערב וכניסת השפעה רוסית וסינית לאזור. הרקורד של ההנהגה הפלשתינית ידוע כחתרני וטרוריסטי, גם כלפי ערבים, כדוגמת ההתערבות עם האחים המוסלמים במצרים ובכווית".

בפנותן לאורחים הוסיפו קצובר ומטר וקבעו כי "הגיע הזמן לשנות כיוון. במקום תכנית בה ישראל שוב צריכה לוותר ולסגת, שיטה שכבר יותר מ-100 שנה נכשלה בגלל סירוב הערבים, יש לקדם תכנית שמשרתת את האינטרס האמריקאי, הישראלי והערבי המקומי (שרובם מעדיפים בסתר ריבונות ישראלית) תכנית החלת הריבונות, כלומר החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון, ארץ התנ"ך,ערש הולדתו של העם היהודי מזה 4000 שנה".

במהלך הביקור נשא דברים גם ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, ש סיפר את סיפורו האישי כמי שעלה לישראל מברית המועצות שם סטאלין הקים מדינה ליהודים בבירוביג'אן, "אבל היהודים חלמו על ארץ ישראל. כאן המקום של היהודים. כאן צריכים להתקיים החיים הנורמליים של העם שלנו על מרחבי ארץ התנ"ך. זה המצב הטבעי ואכן ב-48' ארה"ב תמכה בהקמת מדינת ישראל. ישראל זוכרת את ידידיה אמר ראש המועצה. בירושלים יש שמות רחובות על שם המדינות שהצביעו עבורנו ב-48'. אנחנו מודים לכם על הידידות המתמשכת".

חבר הקונגרס אנדי באר השיב לדברים ואמר: "תודה רבה על האירוח. תודה שהראיתם לנו את האדמה היפהפייה הזאת. הניקיון שעשיתם כאן בשמורה מסמלת את מה שישראל עושה בגדול, חידוש הזיקה שלכם למולדתכם, לביתכם המובטח עוד מימי המקרא. אנחנו נשתף את המסר הזה (של הריבונות) עם השותפים שלנו בקונגרס ועם ציבור הבוחרים שלנו בארה"ב. נעביר הלאה את התחושות שלכם שישראל חזקה וריבונות ישראלית הם אינטרס לא רק של העם היהודי אלא גם של ארצות הברית".

חבר הקונגרס אנדי האריס אמר באירוע: "אני מצטרף לכל מה שחברי אמר ומקבל במיוחד את טענתו הנכונה של ראש המועצה שמה שקרה ב-1948 אינו אירוע חד פעמי. העולם זקוק לתזכורת שישראל היא מדינה יהודית. זוהי עובדה מבוססת היסטורית והדבר חשוב לשלום העולמי. חבל שהעולם צריך תזכורת לגבי זה. אנחנו נמשיך להזכיר להם".

יצוין כי בביקור השתתף גם אנטוני אדמה מקנדה. אדמה עומד בראש ארגון נוצרים למען ריבונות ישראל בארץ התנ"ך.

הביקור נחתם בנטיעת עץ זית על ידי שני חברי הקונגרס בשעה בה החל גשם לרדת על השמורה. הרב טולי וייס, ראש ארגון 365 להעמקת תודעת התנ"ך והקשר לארץ ישראל, הקריא את הפסוקים מעמוס פרק ט': "ושבתי את שבות עמי ישראל ובנו ערים נשמות וישבו, ונטעו כרמים ושתו את יינם. ועשו גנות ואכלו את פריהם ונטעתים על אדמתם ולא ינתשו עוד מעל אדמתם אשר נתתי להם אמר ה' אלוהיך".

האורחים במעמד נטיעת העץ בשמורה
האורחים במעמד נטיעת העץ בשמורהצילום: תנועת הריבונות
נטיעת העץ
נטיעת העץצילום: תנועת הריבונות