אושרת קוטלר מגיבה לסערהחדשות 13

אושרת קוטלר, מגישת חדשות 13, התייחסה הערב (מוצאי שבת) לסערה שעוררה בשבוע שעברה לאחר שתקפה את לוחמי צה"ל המשרתים ביו"ש במסגרת כתבה על לוחמי נצח יהודה.

"בשבוע שעבר שידרנו כאן כתבה מורכבת וכואבת מאד על חיילי 'נצח יהודה' שהיו מעורבים בשורה של מעשי אלימות קשים", אמרה קוטלר. "במשך שבועיים תחקרנו, צילמנו וערכנו, הכתב אריק וייס ואנוכי, את הכתבה הזו בשיא הזהירות מכיוון ששנינו הבנו שהנושא טעון מאד וקשה מאד לעיכול".

"מטרת הכתבה, כמו גם מטרת דבריי שבאו לאחר מכן, היתה לגרום לנו כחברה לקחת אחריות אישית על מעשיהם של חיילי 'נצח יהודה', שכן אי אפשר להאשים אותם בחציית גבולות מוסריים וחוקיים כשאנחנו הם אלה שמעמידים אותם במציאות בלתי אפשרית יום אחרי יום. לא לחיילים צריכה להיות מופנית הביקורת הציבורית, וראוי שבית הדין יתחשב בכך ויקל על עונשם".

"בשיאה של מערכת בחירות מיהרו פוליטיקאים לעשות שימוש ציני רק בסוף דבריי שנאמרו באולפן, כשהם מפיצים אותם במנותק מהפתיח לכתבה וכל המסרים שקדמו לה. אני לא פוליטיקאית. מה שאמרתי כאן כוון אך ורק כלפי החיילים שעברו על החוק ולא על כלל חיילי צה"ל. הם נאמרו בכאב גדול".

"אני מצטערת מעומק לבי אם דבריי פגעו במי מכם אבל אינני יכולה שלא לראות את המחיר היקר שאנחנו משלמים דרך ילדינו, חיילינו, על מציאות השליטה בעם אחר. מציאות שנמשכת 52 שנה. ולא, אין לי פתרונות קסם. אני לא פוליטיקאית".

"ועוד מלה למי שמטיחים בי שתפקידי לקרוא מהפרומטר. אז כדאי שתדעו, אני כותבת אותו. כעיתונאית שמגישה תוכנית מגזין אישית ומארחת כתבים ועורכים שמציגים את כל מגוון הדעות בחברה הישראלית, זו לא רק זכות עיתונאית אלא גם חובה מקצועית להביע דעה על המציאות שבה אנחנו חיים. אז למרות שאלפים ייחלו למותי השבוע, חלקם אף קראו לפגוע במשפחתי, ולמרות שאני מפחדת, בי נשבעתי: אני מאד מקווה שיעמוד לי הכוח להמשיך ולהביע דעה ובכך לעשות את עבודתי. זה הכל".