מחסום הכניסה לרמאללה פתוח לרווחה
מחסום הכניסה לרמאללה פתוח לרווחהצילום: דוברות מועצת בית אל

חודשיים לאחר פיגוע הדמים בגבעת אסף שגבה את חייהם של סמ"ר יובל מור-יוסף וסמל יוסי כהן הי"ד פתח צה"ל את מחסום פוקוס, הכניסה לעיר רמאללה מכיוון בית אל.

בסוף השבוע האחרון תיעדו תושבי בית אל את המחסום פתוח לרווחה, ואת התנועה הפלסטינית המתנהלת דרכו בחופשיות כאשר אף חייל אינו מאייש את המחסום.

במועצה המקומית בית אל הגיבו בחריפות להתפתחות. "חבל מאוד שהתקבלה החלטה כזו שיכולה להביא עלינו עוד הרוגים ועוד פצועים, אנחנו מזכירים לצה"ל ולמקבלי ההחלטה כי ישנן עדיין חוליות ירי המסתובבות בשטח ושעדיין לא נתפס. מתווה גבעת אסף יכול לחזור בסבירות גבוהה מאוד", אומר גורם במועצה.

אחד התושבים אמר כי מדובר באוזלת יד צבאית וביטחונית "הצבא והממשלה רוצים להקל על הפלסטינים על חשבון החיים של הילדים שלנו, אנחנו נגיב לכך בחריפות. רכבים פלסטינים יסעו על הציר הזה רק לאחר בידוק, אם זה לא יקרה אנחנו נגיב במחאה חריפה מאוד"

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר כי הוא דן בנושא כעת מול הגורמים הרלוונטיים, "אנחנו נעשה מאמצים כדי לסגור את הכביש הזה לתנועת פלסטינים, אם הצבא והמדינה בכל זאת רוצים לתת להם לנוע על הכביש אז הם ינועו רק לאחר בידוק, כעת אני בדיונים מול הגורמים הרלוונטים".

תיעוד לכידת המחבל שביצע את פיגוע הירי בגבעת אסףדובר צה"ל