דינה זילבר מקבלת את הפרס
דינה זילבר מקבלת את הפרסצילום: יח"צ

באוניברסיטת תל אביב הוענק הערב (רביעי) על ידי עמותת שקיפות בינלאומית ישראל, פרס מגן השקיפות לשנת 2019.

הזוכות השנה הן המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר והפעילה החברתית למען זכויות הנשים בחברה הבדואית עו"ד אינסאף אבו שארב.

באירוע נאם שופט בית המשפט העליון לשעבר, יצחק זמיר, שמתח ביקורת על התנהלות הממשלה כלפי מערכת המשפט.

"לאחרונה, תחת סיסמת המשילות, ניסתה הממשלה לשנות באמצעות חוק את שיטת המינוי של היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה. המערכת של היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה היא מערכת מקצועית, בלתי-פוליטית, שמסייעת בידי הממשלה להגשים את מדיניותה, אם כי, ועל כך מתגוללים עליה, במסגרת החוק", אמר זמיר.

הוא הוסיף כי "מערכת זאת היא למעשה קו ההגנה הראשון של שלטון החוק בשלטון עצמו. למרות זאת, ואולי בגלל זאת, ביקשה הממשלה לשנות את שיטת המינוי של היועצים המשפטיים, שהיא שיטת המכרז המקובלת מאז ומתמיד, בשיטה חדשה שתאפשר לשר למנות כיועץ משפטי למשרד שעליו הוא מופקד את מי שהוא חפץ ביקרו. הבחירות הקרובות בלמו בינתיים את הניסיון, אך הסכנה, שמאיימת לגרום נזק עצום לעקרונות של מינהל תקין ונקי כפיים, טרם חלפה."

פרס מגן השקיפות מוענק מאז שנת 2000, על ידי עמותת שקיפות בינלאומית ישראל, ומטרתו להכיר בפועלם של יחידים וארגונים, אשר תרמו באופן משמעותי לקידום הערכים והנורמות של טוהר מידות, אתיקה, יושרה, ושקיפות כאמצעי למאבק בשחיתות.

בין הזוכים בשנים קודמות ניתן למצוא את העיתונאית אילנה דיין, פרופ' יצחק זמיר, העיתונאי אמנון אברמוביץ', עודד שחר, העיתונאי רביב דרוקר ועמותת כל זכות.