ד"ר מיכאל בן ארי בראיון לערוץ 7

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, מגיב לתבהלה במחנה השמאל לקראת כניסתו לכנסת, מספר על יחסו לתורת הרב כהנא ומציב קווים אדומים להצטרפות לקואליציה עתידית.

''הכנסת והמערכת כולה כמרקחה, אוי ואבוי, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר יכנסו לכנסת", אומר בן ארי בציניות. ''לא אכפת להם שיש כאלה שרוצים להחריב יישובים יהודיים, לגרש יהודים ממקומם, ויש כאלה שכבר היו שותפים בפשעים כאלה ובפשע לתת עשרות אלפי כלי נשק למחבלים שרצחו בנו. הם לגיטימיים לחלוטין".

''אני לא מדבר על המחבלים של בל"ד, אני לא מדבר על אחמד טיבי, אני מדבר על אלה שהיו שותפים לפשעים נגד העם היהודי. ומי שמעורר את אמות הסיפים ומרעיד אותם זה מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר ועוצמה יהודית''.

בן ארי לא מתרגש מהביקורת של ח''כ בני בגין נגד עוצמה יהודית. ''בני בגין שלא תרם כלום לפוליטיקה הישראלית, שהוא דמוקרט גדול אבל הוא מעולם לא נבחר, בכנסות האחרונות הוא קיבל שיריון והוא אפילו לא התמודד, הוא גומר את המערכת הפוליטית שלו והוא לא יכול לספר על משהו אחד שעשה.

''אומרים עליו 'אוהב ארץ ישראל', על מה הוא נלחם? נגד הקפאת ההתיישבות? על זה שהפקירו את חיילינו? על מה נלחם בני בגין? אני אגיד לך, הוא נלחם במיכאל בן ארי. הוא לא הפסיק לתקוף אותי כשהייתי בכנסת, השתמש בביטויים כמו 'האיש הזה'. מה שעשו נגד אבא שלו, הוא ניסה לעשות לי, זה סימן שאנחנו בדרך הנכונה.

כאשר נשאל האם הוא דבק בדרכו של הרב מאיר כהנא הי"ד, בן ארי משיב: ''הרב כהנא, הדרך שלו הייתה אהבת ישראל והחרדה לשלומו וגורלו. כולם שולפים לנו כל מיני חוקים שהוא יזם בכנסת לפני 30 שנה. אני חושב שהתשובה לכך היא חד משמעית, אני הייתי בכנסת 4 שנים ולא השתמשתי בכאלה חוקים''.

בן ארי מספר על החוקים שיזם בתקופת כהונתו כחבר כנסת: "לדוגמא את חוק התרבות של מירי רגב הוא חוק שלי שהליכוד אז התנגד לו ואני סללתי את הדרך לזה, הוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק זה חוק שלי אבל לליכוד לקח 5-6 שנים כדי להפנים את זה ולעשות את זה. אנחנו כאן כדי לסמן את הדרך שתהיה לנו מדינה יהודית. זו לא גזענות".

בניגוד להצעה הישנה לבצע ''טרנספר'' ולגרש את הערבים מישראל, בן ארי מציע: ''אנחנו מדברים על עידוד הגירה, ותכנית הגירה. הייתה פה מפלגה של גנדי שישבה בממשלה שהסמל שלה היה טרנספר... הכל במסגרת החוק, אל דאגה''.

"מי שהגישה את העתירה לפסול אותנו זו ענת הופמן מהתנועה הרפורמית. אנחנו כנראה האויבים של התנועה הרפורמית, התנועה שחרטה על דגלה ריסוק של העם היהודי. התנועה הרפורמית זה בעצם הזיוף, אלה של הכותל ואלה של פירוק המשפחה היהודית וכל הדברים הרעים והחטאים שפוגעים במהות של העם היהודי. אני שמח שענת הופמן והתנועה הרפורמית ותג מאיר שתומכים בשוברים שתיקה, הם אלה שעומדים מולנו".

בן ארי חושש שאחרי הבחירות מפלגת הליכוד תחבור לקואליציה אחת עם מפלגתו של בני גנץ. ''כדי שאנחנו נשמור מכל אלה יש מפלגה אחת שהיא נאמנה לשלושת הערכים החשובים לנו: היהדות שהיא התורה, ארץ ישראל ועם ישראל וזו איחוד מפלגות הימין. אני שומע את הקולניות מכל הצדדים נגד האיחוד אבל אני רוצה להגיד לך שאני הופתעתי, קיבלתי טלפון מראש ישיבה חשוב שיש לו מאות תלמידים שאמר לי שבעקבות האיחוד הזה הוא הולך להגיד לכל תלמידיו להצביע לאיחוד מפלגות הימין שהיא נותנת לכל אחד את המקום שלו.

''מי שלא אוהב אותי יכול להצביע לרב רפי פרץ או לבצלאל סמוטריץ', לאופיר סופר ואורית סטרוק או לכל אחד אחר ברשימה שהם אנשים טובים ומכובדים, מי שמעדיף אותי מצביע לי. יום אחרי הבחירות אנחנו הולכים איש לדרכו, אם כי אנחנו חושבים שלא כדאי לשלול שיתופי פעולה במאבקים למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל''.

על הביקורת החריפה של הרב בני לאו אמר בן ארי ''אני חושב שהוא ביזה את עצמו. השתמש במילים משולחות רסן ובחוסר מחשבה. ראיתי גם את ההשתלחות של עוד כמה אנשים כמו אמיתי פורת ואמנון שפירא, ויש לי שאלה לאמיתי פורת שמדבר על רצח המונים: איך אתה נתת שבקיבוץ שלך בכפר עציון היה אירוע לזכרו של גיבור ישראל מאיר הר ציון, אירוע מכובד שהזכירו את זה שהוא נקם את רצח אחותו. אנחנו לא אומרים שמאיר הר ציון הוא מודל ולא ד"ר גולדשטיין הוא מודל, אבל יש סיטואציות כאלה ואחרות שאנחנו לא יכולים לשפוט.

"דוד רזיאל שהוציא לפועל פעולות תגמול, שמאות ערבים שבהגדרה הזו שלהם הם חפים מפשע, נהרגו, ופה בכנסת ציינו מאה שנים לפטירתו של דוד רזיאל. נאם שם אריה נאור, בעלה של השופטת מרים נאור, דברי שבח גם לפעולות התגמול שהיו תגובה למרד הערבי בתרצ"ו-תרצ"ח, לכן רבותיי בואו לא נהפוך את זה לא למודל ולא למקום לזרוק עליו אבנים. אנחנו צריכים שמדינת ישראל תדאג שלא ירצחו פה יהודים, שהאויב ידע שיש מחיר ולא שרק תופסים את הרוצח וכל המעטפת מסביב מייצרת עוד שורה של רוצחים".

כניסה לממשלה עומדת על הפרק, אך לעוצמה יהודית יש תנאים: ''באנו לפה כדי להשפיע כמה שיותר, אבל לא באנו כדי שישתמשו בנו. אנחנו לא נשמש כגלגל עשירי בממשלה שתמשיך הקפאה ותשחרר מחבלים.

"כולם יודעים שכדי לשמור על היציבות של נתניהו מימין הוא חייב משקל משמעותי מימין וזאת המפלגה שלנו. אין אחרת. בסופו של דבר נפתלי בנט הוא תואם ביבי והוא חותר לראשות הממשלה. המטרה מקדשת את האמצעים.

"ראיתי שאיילת שקד אומרת: 'אנחנו מנענו שחרור מחבלים'. איילת את לא דוברת אמת, אני מצטער להגיד את זה. את ישבת בממשלה בכנסת ה-19 ששחררה מחבלים שלוש פעמים והפעם הרביעית הופסקה לא בגללכם אלא בגלל אבו מאזן. אלו העובדות. שלוש פעמים שחררתם מחבלים וזה כתם שלכם שאני מקווה שלא תחזרו עליו בפעמים הבאות. מה שבטוח שאיפה שאנחנו נשב לא יהיה שחרור מחבלים ובוודאי שלא נהיה שותפים לזה".