בן ארי: עוד ניפגש בבית המשפט העליוןחזקי ברוך

במשטרה ובפרקליטות בוחנים בימים האחרונים אם לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, בגין הסתה לגזענות, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 13.

על פי הדיווח, הבחינה מתבצעת לאור ציטוטים של בן ארי מהעבר, שהביאו את היועץ המשפטי למשמלה אביחי מנדלבליט ואת פרקליט המדינה שי ניצן להמליץ שלא לאפשר לו להתמודד לכנסת.

עוד דווח כי הגורמים הרלוונטיים כבר החלו בגיבוש חוות דעת בעניין, והם עשויים להגיש אותן תוך מספר שבועות. עם זאת ההערכה היא שיהיה קשה מאוד לבסס כתב אישום בנושא.

במפלגת עוצמה יהודית הגיבו לדיווח ואמר כי "התנהלות הפרקליטות ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש מנדלבליט היא המשך ישיר להתנהלותם בשאלת הפסילה של חברי עוצמה יהודית".

"הניסיון של ניצן ומנדלבליט להשפיע על הליך הבחירות בישראל ולהשחיר את דמותו של ד"ר בן ארי הוא ניסיון חמור שיש לדחות אותו על הסף", אמרו במפלגה.

עוד תקפו את עיתוי הפרסום. "ד"ר בן ארי מפרסם את דעותיו במשך שנים רבות, ורק היום, לאחר החלטת הוועדה שלא לקבל את עמדת היועמ"ש החליטו בפרקליטות לפרסם על 'בחינה' לפתיחה בחקירה. זו התנהלות מטרידה ועושה רושם שהפרקליטות מנסה שוב לגרום לפסילתו של ד"ר בן ארי בכלים פסולים".

נזכיר כי מוקדם יותר החליטה ועדת הבחירות המרכזית ברוב של 16 תומכים מול 15 מתנגדים לדחות את העתירה לפסילת התמודדותו של בן ארי, לכנסת ה-21. גם מועמדותו של עו"ד איתמר בן גביר אושרה בוועדה.

מיכאל בן ארי: "אני האיש המסוכן כאן?"באדיבות ועדת הכנסת

בן ארי דיבר אחר הצהריים בפני הוועדה והשיב לעתירות הקוראות לפסול אותו מלהתמודד לכנסת.

"אני האיש המסוכן שהיועמ"ש חושב שהוא לא יכול להיות בכנסת ישראל? אני, שהבן הבכור שלי עמד בסוף מסלול בגבעתי, שהבן שלי מתגייס עוד שלושה שבועות למסלול סייעת שריון? זו המסה הקריטית של הראיות?", תהה בן ארי.

הוא הוסיף, "יש לי תשעה ילדים. שניים מהם קרויים בנימין וטליה. בנימין בנו של מורי ורבי הרב כהנא הי"ד שנרצח ע"י איש אל-קאעידה".

הוא פנה לחברי הוועדה ואמר, "רבותי, אני לא גזען. ודאי ודאי ולא אשמות מכוערות אחרות. אפשר להפוך את בן ארי למטורף. אולי אפשר להתייחס לדברים שלי שאני אומר בצורה ברורה וקוהרנטית. יש כאן באופן שיטתי הוצאה של דבריי מהקשרם".

"אני מדבר רק על מי שלא נאמן למדינה. מי שנאמן לנו שיישאר פה. מי שלא נאמן לנו צריך ללכת מפה. אני מדגיש גם היום: הערבים שנאמנים למדינת ישראל, אין לי בעיה איתם", דברי בן ארי.