בנט ושקד
בנט ושקדPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד העניקו ראיון זוגי ראשון לעיתון ידיעות אחרונות, וסיפרו על השותפות ביניהם שנרקמה בלשכת נתניהו בשנת 2005 ונמשכת עד היום.

השניים נשאלו האם יש חריקות בשותפות הזו, ובנט השיב "יש אינספור מחלוקות כמו שקורה בין שני אנשים. אבל בגלל שאני מאוד מעריך את איילת ואת דעתה והיא מעריכה אותי ואת דעתי, אז אנחנו פותרים הכל".

לשאלה כמה זמן השותפות הזאת תשרוד השיב בנט "אין לזה תאריך תפוגה", ושקד אמרה "איך אתם יכולים לדעת מה יקרה בחיים? אנחנו בהרבה מובנים מוותרים על האגו כדי להחזיק את השותפות הזו".

יש מאבקי אגו בין השניים אולם לדברי בנט ''אצלנו זו קנאת סופרים תרבה חוכמה. אני חושב שרוב הציבור חושב שאנחנו שני השרים הטובים ביותר בממשלה". בנט ושקד ענו בשלילה לשאלה האם אי פעם היו בברוגז ומבהירים כי מעולם לא היה מצב שלא דיברו האחד עם השני.

בנט נשאל האם יסכים לפנות את המקום הראשון עבור שקד במידה והשם שלה יהיה "חזק יותר", והשיב כי "ביום שאחרי נתניהו אני אתמודד על ראשות הממשלה ובכוונתי להיות ראש הממשלה".

שקד הגיבה "בנט צריך להיות ראש ממשלה אחרי נתניהו. אחרי בנט, הכול פתוח".

כאשר נשאל האם שקד מתאימה לראשות הממשלה, השיב בנט "לאיילת יש את הכישורים להגיע לכל דבר במדינת ישראל. הכול כולל הכול. יש לה סט תכונות יוצא דופן ושכל ישר".

שקד הוסיפה ''אנחנו מכבדים אחד את השני, מעריכים זה את זו ויודעים שלשותפות בינינו יש יתרונות רבים. בפוליטיקה כולם זאבים בודדים, וכשאנחנו נמצאים בשניים הכוח הוא יותר משמעותי".

בנט: "למשל, באולטימטום שהצבנו לראש הממשלה. זו הייתה יוזמה של איילת. דנו והחלטנו ללכת על זה ואז החלטנו לסגת ביחד. איילת היא נכס אדיר למפלגה ולממשלה. כאשר השגתי בהרכבת הממשלה שני תפקידים, מקובל היה שראש המפלגה ייקח את התיק הבכיר יותר, תיק המשפטים. אבל נתתי לה את התיק למרות שיכולתי לקחת לעצמי. פשוט חשבתי שהיא יותר מתאימה לזה".

הוא גם לא מצטער שהעניק את תיק המשפטים לשקד, "ההנחה שלכם היא שהכול פוליטי, אבל בסוף איילת ואני באנו לפוליטיקה בשביל המדינה, ומה שאני ביצעתי במערכת החינוך והיא במשפט לא היה קורה אם זה היה הפוך. הבאנו תמורה יותר גדולה ואני גאה בכל מה שהיא עושה. זאת הנהגה משותפת אמיתית. לא משחק".