נתניהו: מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי בלבד

הבחירות לכנסת מזמנות סיטואציות הזויות, אחת מהן התרחשה הבוקר (ראשון) כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה לחשבון האינסטגרם שלו תגובה לדברים שכתבה הדוגמנית והשחקנית רותם סלע.

חמתה של סלע התעוררה בעקבות ראיון שערכה העיתונאית רינה מצליח עם שרת התרבות מירי רגב, במהלכו טענה רגב כי הרמטכ"ל לשעבר גנץ יקים ממשלה עם הערבים.

"אני רואה את מירי רגב יושבת ומסבירה לרינה מצליח שהציבור צריך להיזהר, כי במידה ובני גנץ ייבחר הוא יקים קואליציה עם הערבים", כתבה סלע בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה.

"רינה מצליח שותקת. ואני שואלת את עצמי למה רינה לא שואלת אותה בתדהמה – ומה הבעיה עם הערבים??? ריבונו של עולם, ישנם גם אזרחים ערבים במדינה הזו. ישראל היא מדינת כלל אזרחיה וכל בני האדם נולדו שווים וגם הערבים רחמנא ליצלן הם בני אדם, וגם הדרוזים, וגם ההומואים, אגב, וגם הלסביות וגם... שוק... שמאלנים".

דבריה של סלע זכו לתמיכה מצד חלק מהגולשים, אך עוררו מנגד סערה לא קטנה מצד רבים שהתנגדו להם. סלע הגיבה לתוקפים וכתבה, "לכל מי שכתב לי דברים ממש מגעילים בעקבות הסטורי האחרון, אני אוהבת את כולכם. ההודעות הדוחות שלכם לא יימנעו ממני לעולם להגיד את הדעה שלי. דור שלם של ילדים גדל במדינה שלנו בלי תקווה לשלום וזה עצוב ומדכא. הלוואי שהפוליטיקאים שקולם נשמע הכי חזק היו אלה שנותנים תקווה אמיתית לשלום, שווין ואהבה, במקום להסתה ופילוג".

הבוקר הצטרף כאמור למשיבים לסלע גם ראש הממשלה נתניהו שכתב בחשבון האינסטגרם שלו, "רותם היקרה, תיקון חשוב: ישראל היא לא מדינת כלל אזרחיה. לפי חוק יסוד הלאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי - ושלו בלבד", כתב נתניהו.

"כמו שכתבת, אין שום בעיה עם אזרחי ישראל הערבים - הם שווי זכויות ככולנו וממשלת הליכוד השקיעה במגזר הערבי יותר מכל ממשלה אחרת. הליכוד רק ביקש לחדד את השאלה המרכזית בבחירות האלה: זו ממשלת ימין חזקה בראשותי או ממשלת שמאל של יאיר לפיד וגנץ בתמיכת המפלגות הערביות. ללפיד וגנץ אין דרך אחרת להקים ממשלה וממשלה כזאת תערער את ביטחון המדינה והאזרחים. ההכרעה - עוד חודש בקלפי. יום טוב".