נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto by David Cohen/Flash90

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, משתתף היום (שלישי) בועידת כלכלת הדורות הבאים של העיתון דה מרקר.

בנט נשאל על הביקורת שלו נגד מערכת המשפט הצבאית והאזרחית, בכל הקשור לטיפול במחבלים ובעיקר לאמירה לפיה "לוחמים פוחדים יותר מהפצ"ר מאשר מיחיא סינוואר".

"אני ממש לא מתנצל על זה", ענה בנט והסביר כי "חייל בשדה הקרב לא יכול להתייעץ עם עורך דין. בג"ץ הרס לגמרי את גירוש המחבלים של יצחק רבין, רבין אמר 'בלי בג"ץ ובלי בצלם', לא נפתלי בנט. הם דפקו את הכל וגרמו למחבלים להפוך לגיבורים. מערכת המשפט כובלת את ידי לוחמי צה״ל. ככל שזה תלוי בי, כשאני אהיה שר הביטחון, חייל לא יצטרך להסתובב עם עורך דין. חייל יוכל להיאבק בחמאס ולנצח את החמאס. זה בליבי".

לדבריו, "בצוק איתן, בסג׳עייה, התנהלנו לפי תכתיבים משפטיים. שלחנו את חיילי גולני לתוך סג׳עייה, ידענו שיש שם מחבלים אבל לא טיפלנו בבתים האלה. הם הרגו את החיילים ודקה אחר כך הרסנו את הבתים. מה היה קורה אם היינו עושה את זה דקה לפני? אני קובע בצורה ברורה - עודף המשפטיזציה פוגעת בביטחון ישראל, מסכנת את חיילי צה״ל ואנחנו נשחרר את חיילי צה״ל מהכבלים האלה שבולמים אותם מלנצח את האויב".

"בשנה האחרונה חמאס משגר לעברנו בלונים. בימים אלה שוגר בלון שיש עליו רימון יד שיכול להרוג ילד בישובנו ואז מתחילים לספר שזה ילדים או נערים. אותו 'ילד' שיגר כלי רצח כדי להרוג את אזרחי ישראל, ומי שעושה את זה - דמו בראשו. הוא מחבל. זה לא ילד. אנחנו צריכים להכריע את חמאס, ולרסן את בג״ץ. בג״ץ תחת רוחו של אהרון ברק חושב שכל החיים שלנו שפיטים ואפשר לדון על הכל. מתערבים השכם וערב בהחלטות ממשלה כשהם לא נושאים באחריות. שופטי בג״ץ - תשפטו, תנו לממשלה למשול ותנו לצה״ל לנצח״, הצהיר בנט.

הוא התייחס גם למועמדי כחול לבן בני גנץ ומשה יעלון. "ישבתי בקבינט עם גנץ ובוגי. ראיתי את 117 שנות הניסיון מתרסקות אל מול שכל ישר שאומר שיש 30 מנהרות טרור מוכנות".

"מחביאים את ניסנקורן, המיועד להיות שר האוצר. הביאו אותו כאיש הכלכלי הבכיר, עם עמדות סוציאליסטיות. השתגעתם? למה הביאו אותו, כדי להסתיר?", סיכם בנט.