בני גנץ
בני גנץצילום: קובי ריכטר/TPS

גורם ביטחוני בכיר טען כי בידי האירנים אין מידע ביטחוני חשאי אלא מבוכה אישית שנמצאה בנייד של בני גנץ, כך דווח בחדשות השבת.

בדיווח נאמר כי בניגוד לטענות שהגיעו מכיוון מפלגתו של גנץ, ככל הנראה השב"כ אכן בחר שלא לערב את רה"מ, ונתניהו לא עודכן על האירוע.

בכחול לבן לא מסתפקים בכך ומבקשים לגלות מאין דלף המידע, שלפני הגעתו לשב"כ היה בידי המוסד ואמ"ן, ולכן קיים סיכוי סביר שנפל לידיים הלא נכונות בשל כשל שהתרחש באחד מהגופים הללו. במוסד טוענים כי הטענות משוללות כל יסוד והדגישו: "יש להשאיר את המוסד שפועל למען ביטחון ישראל מחוץ לכל שיח פוליטי".

שותפו של גנץ בהנהגת כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, דבק בטענה כי הסיפור כולו הוא "ספין" של נתניהו. "כולנו אנשים מנוסים, בטח בני שהקדיש את חייו לישראל". אמר לדנה ויס ב"חדשות סוף השבוע". "הוא יודע יופי לשמור על משמעת. נתניהו לא רוצה שנדבר על השחיתויות שלו והשקרים שלו".

"לנתניהו יש שקרים בין השיניים - הוא משקר כמו שהוא נושם", המשיך לפיד במתקפתו על רה"מ. "מי עוד מוציא סיפור כזה שבועיים לפני הבחירות? יש רק בן אדם אחד במדינת ישראל שיש לו את המידע והסיבה לעשות את זה. צריך להבין שיש פה ראש ממשלה שאיבד כל מעצור".

מהליכוד נמסר בתגובה: "התקפות הפרועות של לפיד וגנץ נגד השב״כ והמוסד ראויות לכל גינוי והן מעידות על פאניקה. ראש הממשלה נתניהו והליכוד אינם קשורים לענייניו של בני גנץ. לפיד וגנץ מנסים לטשטש את העובדה שהם תמכו בהסכם הגרעין הרע עם איראן ושגנץ ואשכנזי התנגדו לתקיפת מתקני הגרעין האיראנים. האשמות הסרק שלהם נגד נתניהו נועדו להסתיר את העובדה שהם יקימו ממשלת שמאל חלשה בתמיכת המפלגות הערביות".