ריבלין. ארכיון
ריבלין. ארכיוןצילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ספד הבוקר (שני) לרב אחיעד אטינגר ז"ל שנפצע אתמול אנושות בפיגוע והיום נפטר מפצעיו.

"ליבנו נשבר לשמע הבשורה על מותו של הרב אחיעד אטינגר ז״ל לאחר שנפצע אמש אנושות בפיגוע הנורא בו איבדנו גם את הלוחם סמ"ר גל קיידאן", אמר ריבלין.

נשיא המדינה סיפר, "אתמול הספקתי להגיע אל בית החולים ולהצטרף אל משפחתו שקרעה שערי שמיים בתפילות ודמעות לשלומו. חיבקתי אותם בשם העם כולו, נפעם מכוחותיהם".

"מפעל חייו המופלא של הרב אטינגר ימשיך ויחיה בנינו גם לאחר לכתו והעוצמות שהוא העניק לתלמידיו ולאנשי הקהילות שהוביל ימשיכו ויחזקו אותנו גם בתוך האבל והעצב התהומי", הוסיף ריבלין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בטוויטר לפטירת הרב אחיעד אטינגר הי"ד. "עם ישראל אבל היום על הירצחו של הרב אחיעד אטינגר ז"ל. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, מסר לאחר ההודעה על פטירת הרב אטינגר הי"ד מפצעיו, "שולח תנחומים וחיבוק חם למשפחת הרב אחיעד אטינגר הי"ד שנרצח על ידי מחבל מתועב ואכזרי".

"הרב אטינגר, ראש ישיבת 'עוז ואמונה' בדרום תל אביב, הותיר אחריו אישה ו-12 ילדים שלא יזכו לראותו שוב. הלב נקרע. הרב מת מות גיבורים, לאחר שנאבק במחבל בתעוזה ובעוז. ביממה האחרונה הוא נאבק על חייו בנחישות אך לצערנו הפציעה הקשה הכריעה אותו. מדינת ישראל תבוא חשבון עם הרוצח השפל, בכל מקום בו יהיה. יהי זכרו של הרב ברוך", הוסיף בנט.

שר הפנים אריה דרעי מסר, "כואב את פטירתו של הרב אחיעד אטינגר, שנפצע אנושות בפיגוע בצומת אריאל אתמול, כשבאומץ ניסה לעצור את המחבל הנתעב, ונפטר הבוקר מפצעיו. רב חשוב שמת על קידוש ה' בידי מרצח שפל. אב ל-12 ילדים, כאב גדול. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים"