חלומות מתחפשים
חלומות מתחפשיםצילום: 'גבעולים'

בבית הספר 'גבעולים' באלעד התנדבו חיילים מחיל המודיעין יחד עם עובדי חברת 'דלויט' להכין עבור תלמידי בית הספר את תחפושת החלומות שלהם.

תלמידי גבעולים מאובחנים כבעלי 'מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), ואת התחפושות הכינו המתנדבים כשהיא מונגשת ומתאימה למצבם.

ההתנדבות התקיימה כחלק מפרויקט 'פרח מוגן' של 'ארחות חינוך', המעודד וקורא למתנדבים מכל גווני החברה, לבוא ולפגוש את הילדים המיוחדים.

ברשת 'ארחות חינוך' מאמינים כי ההתנדבות מביאה להסרת הסטיגמות בחברה, סיפוק למתנדבים, וחשיפה חיובית ומבוקרת של הילדים לסביבה, החיונית להתפתחות חברתית תקינה, ולהשתלבות קלה יותר בעולם התעסוקה.

טרם המפגש בין התלמידים למתנדבים, ישב הצוות החינוכי עם הילדים וטווה יחד איתם את החלום האישי של כל ילד. את תמצית החלומות העביר הצוות אל חומרי יצירה ממשיים, מהם הרכיבו המתנדבים, בסבלנות ובאהבה, את התחפושת הנבחרת עבור כל ילד.

בהכנת התחפושות נעשה שימוש יצירתי באביזרי ההליכה של הילדים, וכך הפך הליכון פשוט לכרכרה עם סוס והדמויות האהובות זכו לגרסה מותאמת, ההולמת את אתגר הנגישות של הילדים.

"אתם רגילים לאתגר את המח שלכם בשעות העבודה", פנה משה שטיין, מנכ"ל 'ארחות חינוך', אל המתנדבים, "עבור הילדים הללו, אימוץ המחשבה ופיצוח אתגרים זו המציאות היומיות, מבלי האפשרות להרפות לרגע ולנוח. זכיתם לתרום את מומחיותכם ולזקק אותה אל אושר טהור של ילד, החולם על תחפושת כמו כולם, רק שאי אפשר לרכוש אותה בחנות.

קשה לתאר את תרומתכם העצומה להתפתחותם הרגשית של הילדים. אבקש להודות בהזדמנות זו, לגב' חני קיסוס, מנהלת בי"ס גבעולים, על שיזמה והוציאה לפועל את הפרוייקט. ולכם, על שהייתם פה היום והבאתם אתכם שמחת חג אמיתית לכל המשתתפים".