בני גנץ במסיבת העיתונאים בוושינגטון

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך תדרוך לעיתונאים ישראלים בוושינגטון.

"צפיתי בראיון של נתניהו בחדשות 12, חייב להגיד שאני מאוד מוטרד. 40 דקות ראיון כולו על ביבי ושום דבר על מדינת ישראל. ישראל חייבת להיות לפני הכל", אמר גנץ.

"אני לא קורא לראש הממשלה בוגד ולא אקרא לו בוגד", הבהיר גנץ על רקע הפרסומים האחרונים בנוגע לפרשת הצוללות. "המעשים הם מספיק חמורים. אני מתכוון למנות ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את התהליך. זו חציית כל הקווים, אני לא מכיר שום סוד מדינה שרמטכ"ל ושר ביטחון לא חשופים אליו".

יו"ר כחול לבן שהגיע לוושינגטון כדי להשתתף ולנאום בוועידת איפאק, אמר כי "מדינה לא מנהלים על ידי בני דודים ומקורבים. הסוגייה הזאת היא לא פוליטית ולא מפלגתית".

גנץ סיפר כי ביקש מראשי שדולת אייפאק שלא יתנו לו במה כפי שמקבל ראש הממשלה נתניהו. ''אני אישית ביקשתי מאיפאק שלא יתנו לי במה דומה לראש הממשלה, כי הוא ראש הממשלה''.

"אנשים ניסו לארגן לי פגישה עם נשיא ארה"ב", ציין. ''אני לא יודע מי הם, אני לא מכיר אותם. מישהו חשב שהוא עושה טוב, ניסה, אני לא מכיר את האנשים האלה''.

לדבריו, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא מתערב בבחירות בישראל. ''הנשיא פוגש את ראש הממשלה כי הוא ראש הממשלה''.

גנץ טוען כי בטלפון הנייד שלו שנפרץ על ידי האיראנים אין שום מידע ביטחוני ואין מידע שהופך אותו לסחיט. "עניין הטלפון הוא אישי ופרטי. הפרסום של עניין הטלפון פגע במקורות ביטחוניים''.

בעניין המו"מ עם הפלסטינים אמר גנץ, ''אתם מתקשים להשתחרר משטאנץ של שתי מדינות. מאחר ואנחנו נמצאים בסיטואציה שאין משא ומתן, אז הפיתרון קצה הזה, אני מציע לחכות עד שנגיע אליו.

''אנחנו מתעקשים שהמדינה לא תהיה דו לאומית ותסכן את הרוב היהודי, ואנחנו לא נסכים לסכן את ביטחון המדינה. עם זאת, אני לא מוכן לוותר על החזון של שלום", הבהיר גנץ.