היכל הפיס ארנה. תארח פיינל-פור?
היכל הפיס ארנה. תארח פיינל-פור?צילום: פלאש 90

בעוד יומיים תפתח הפועל ירושלים את שלב רבע גמר ליגת האלופות, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו באירופה, כשתארח בהיכל הפיס ארנה שבבירה את טנריפה הספרדית - הקבוצה הראשונה שזכתה במפעל ונחשבת ליריבה קשה במיוחד.

הירושלמים מקווים לעבור את המשוכה הספרדית ולהעפיל אל פיינל-פור ליגת האלופות, דבר שיקרב אותם עד מאוד לזכיה בתואר אירופי ראשון לאחר 15 שנים. הסיבה: על פי הסיכום בין ירושלים להנהלת המעפל, פיב"א, באם ירושלים תעפיל אל הפיינל-פור היוקרתי זו גם תארח אותו באולמה הביתי שבבירה.

עם זאת, נראה כי כעת ניצבת ירושלים בפני בעיה לא פשוטה.

על פי לוחות הזמנים של פיב"א, הפיינל-פור תוכנן להתקיים בסוף השבוע הראשון של חודש מאי. בתחילה תוכננו משחקי חצאי הגמר להתקיים ביום שבת בערב ומשחק הגמר ביום ראשון שלאחר מכן.

בשל קדושת השבת, במידה שאכן הפיינל-פור יתקיים בירושלים, לא יתקיימו משחקי חצי הגמר בשבת ולכן חשבו שם להקדים את אלה ליום חמישי שלפני כן. הבעיה: יום חמישי של השבוע הראשון של מאי הינו יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיסתיים רק בשעה 20:00.

כעת נראה כי אין ברירה אלא לחזור לאפשרות לקיים את משחקי חצי הגמר ביום שישי, כשעל פי הדיווחים, בשל העובדה כי מרבית אוהדי הקבוצה שומרי שבת ומסורת, וכן שמירת השבת במרחב הציבורי, יתקיימו שני המשחקים בשעה מוקדמת ביום שישי, כך שהאוהדים כולם יוכלו לשוב לבתיהם לפני כניסת השבת שתיכנס בשעה מאוחרת יותר בשל שעון הקיץ.