חיפוש בכלא קציעות
חיפוש בכלא קציעותצילום: שב"ס

נציגי צה"ל ושירות הביטחון הכללי התריעו כי העברת אסירי חמאס בעת הזו לאגף בכלא רמון שבו נחסמה הקליטה הסלולרית, עלולה להוביל להתפרצות אלימה בבית הסוהר.

​​​העיתונאי ג'וש בריינר מדווח בעיתון "הארץ", כי צה"ל ושב"כ תמכו בפרויקט אך הסתייגו מהעיתוי שבו בחר שירות בתי הסוהר להעביר מאה אסירי חמאס לאגף החדש.

בדיון שנערך בשבוע שעבר בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונציגי מערכת הביטחון, התעקשו בכירי השב"כ כי ביטול המהלך יוביל לפירוק שבשי האותות שהותקנו באגף, דבר שייתפס כחולשה של המערכת מול האסירים.

פשיטה על תאי המחבלים בכלא קציעותשב"ס

יחידות מיוחדות של שירות בתי הסוהר פשטו אתמול (שני) על תאי האסירים הביטחוניים בכלא קציעות, על רקע הפיגוע וניסיון הפיגוע שאירעו ביממה האחרונה בין כתלי הכלא.

אתמול בשעות הבוקר ניסה מחבל חמאס הכלוא בקציעות לשלוף דוקרן ולדקור באמצעותו סוהר של השב"ס. הסוהר שהיה במקום ניטרל אותו, אין נפגעים באירוע.

שלשום נפצע סוהר באורח בינוני בפיגוע דקירה בכלא קציעות, שבוצע על ידי מחבל אחר. המחבל נעצר והסוהר פונה לבית החולים סורוקה.

הסוהר, כלאי שגיא שילוואן, שיחזר: "בהתחלה היה חשש לפגיעה בעורק ובגלל זה היה מלחיץ וחמור. כשהגעתי לבית החולים והצליחו לעצור הדימום, התברר שלא נפגע העורק והכל בסדר".

"בשב"ס עובדים יום יום מול האסירים הביטחוניים. אנחנו חזקים מאוד, עושים את העבודה כמו שצריך. מבצעים את המשימה שלנו על הצד הטוב ביותר", אמר שילוואן.

צילום: שב"ס