צפו: נתניהו בהתייעצות הביטחוניתלע"מ

דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) מספר יעדי טרור בדרום רצועת עזה במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס ברפיח.

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הפרחת בלוני הנפץ ולהצתת רשת ההסוואה בעמדת צה"ל אמש.

"ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה. צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל וערוך לתרחישים שונים ולהעצמת פעולתו ככל שיידרש", נמסר מדובר צה"ל.

לאחר התקיפה, קצת לפני השעה 04:00, נשמעה אזעקת צבע אדום באזור התעשייה אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על-ידי לוחמי כיפת ברזל.

אתמול (שלישי) בערב תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור בדרום רצועת עזה בהם מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס.

לאחר התקיפה הופעלה אזעקה באזור התעשייה אשקלון. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שנוטרל על ידי מערכת כיפת ברזל.

מוקדם יותר הערב נשמעה אזעקה כרבע שעה בלבד לאחר שצה"ל פרסם הודעה רשמית על חזרה לשגרה ועל הסרת כלל המגבלות שהוטלו על התושבים באזור עוטף עזה וברשויות נתיבות, אופקים, אשקלון, מוא"ז מרחבים, מוא"ז חוף אשקלון ומוא"ז בני שמעון.

לפני תקיפת חיל האוויר, בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי איימו להרחיב את מעגל התגובה אם צה"ל יתקוף יעדים ברצועת עזה. הזרועות הצבאיות הזהירו כי כל תקיפה ישראלית ברצועה תיענה בירי ליישובי עוטף עזה ומעבר להם.

כמה שעות קודם לכן, ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הורה על הקפצת מפקדת חטיבת חיל רגלים נוספת וגדוד תותחנים לגזרת פיקוד הדרום. בנוסף אישר הרמטכ"ל גיוס השלמות מילואים נוספות וביטול החלפות גדודים בתעסוקה מבצעית שתוכננו להמשך השבוע בגזרות השונות.

הרמטכ"ל הורה על גיוס מילואים