יעלון בכנס הבחירות של "מעריב"Go Live

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, מבכירי רשימת "כחול לבן", תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא משסה ציבור בציבור ועסוק רק בעצמו.

"אנחנו בתחושת חירום לאור מה שקורה לנו בישראל", אמר יעלון בכנס מעריב. ''אנחנו מתמודדים מול שיח של שיסוי מכל עבר- יהודים מול ערבים, ימין מול שמאל, אשכנזים מול מזרחיים, דתיים מול לא דתיים, חרדים מול חילונים. ולמה זה קורה? הכל כדי לקושש קולות.

"בנימין נתניהו איבד את הכיוון", תקף. ''השחיתות, חוסר טוהר המידות - נתניהו עסוק יותר ויותר בעצמו, בהישרדות הפוליטית שלו, ולא במדינת ישראל ואזרחיה. לכן מתוך תחושת חירום, הקמנו כוח פוליטי וחברנו ארבעתנו יחד לכוח שמציב אלטרנטיבה שלטונית. יש לנו תכנית בכל תחום במדינה, באנו לשרת את האזרחים ואנחנו מבקשים מכם את המנדט ב- 9 באפריל".

יעלון הגיב להקלטות גנץ שפורסמו בתקשורת, בהן אמר גנץ כי הוא לא סומך על חבריו להנהגת ''כחול לבן'', בהם גם יעלון. "אנחנו רביעיה ואני אומר לכם כך, אני הולך יחף במפלגה. לא צריך נעליים גבוהות", הגיב יעלון תוך כשהוא מזכיר אמירה שלו מתקופת הרמטכ''לות ולפיה הוא הולך בקריה עם נעליים גבוהות - בגלל נחשים.

שר הביטחון לשעבר טען כי "לא ימין ולא שמאל, ישראל לפני הכול" – זו לא רק סיסמא. "היום 'ימני' הוא מי שתומך ביבי, ומי שמתנגד לו – הוא 'ססססמולני' ויש מי שיוסיף- 'בוגד'. די לשיח השיסוי. אנחנו מציבים מסגרת עם מכנה משותף רחב– מימין ממלכתי ועד שמאל ציוני''.

בנוגע לעסקת הצוללות אמר יעלון כי זו ''פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר מאז קום המדינה.
הבנתי שרוצים 'להיפטר' ממני כשחסמתי את עסקת הצוללות בפברואר 2016, שעמדה על סך שני מיליארד אירו. לא התפטרתי אז מתפקידי כשר ביטחון, כי הצלחתי לחסום את העסקה. אני טוען שבמשטרה יש מסמכים שמטילים אחריות למעורבות ישירה של ראש הממשלה וכשנסתיימה החקירה - המלצתי שימשיכו לחקור. אומרים לי שביבי לא הרוויח מהמכירה. אם כל המקורבים שלו הרוויחו והוא לא – כנראה שהוא פראייר".

יעלון טען כי הפריצה לטלפון הנייד של גנץ התפרסמה בשבוע שבו יצא דוח של מבקר המדינה על מצב התחבורה, במטרה להעלים את הדוח מהשיח התקשורתי. ''מתי יצא לתקשורת עניין הנייד של גנץ? בשבוע שבו יצא דוח תחבורה קשה, שכולנו הספקנו לשכוח, בשבוע שבו שתי רקטות נוחתות על גוש דן, בשבוע שבו נחשפת פרשת המניות של נתניהו ובן הדוד. מי צריך להגן על הנייד של גנץ? רשות הסייבר. זה באחריות של ביבי. חאלס עם הספינים.

''הבחירות הקרובות הן גורליות לעתיד המדינה - מי שמבין שצריך ורוצה שינוי, צריך לתת את קולו לבני גנץ וכחול לבן", הוסיף שר הביטחון לשעבר.