"העם נגד התנתקות 2"ללא

למעלה מ- 13 שנה עברו מאז ביצוע 'תכנית ההתנתקות' וגירוש אלפי תושבי גוש קטיף מבתיהם. על רקע 'עסקת המאה של טראמפ' העומדת בפתח, יש מי שכבר מזהירים מפני 'התנתקות סבב ב'.

משפחות שכולות, נכי צה"ל ותושבי שדרות הגיעו היום (חמישי) לביתו של שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון מתוך כוונה לשמוע את דעתו לגבי מה שהם מכנים "תכנית ההתנתקות הצפויה לקרות במסגרת תכנית ה-100 של הנשיא טארמפ".

בשבועות האחרונים נפגשו הפעילים, ביניהם אף תושבי גוש קטיף לשעבר, עם יו"ר רשימת 'כחול לבן', ח"כ יאיר לפיד ועם יו"ר רשימת 'הימין החדש', שר החינוך נפתלי בנט, בכדי לדבר אתם על עסקת ה-100. ח"כ לפיד השיב להם כי הוא בעד "היפרדות מהפלסטיניים" ושר החינוך בנט התחייב בפניהם כי "יעשה הכל כדי שלא תהיה התנתקות נוספת".

הבוקר הגיעו הפעילים גם לביתו של יעלון במטרה לשוחח עימו ולקרוא לו שלא לתמוך במסירת שטחים במסגרת עסקת ה-100 של טראמפ. הם ציפו כי יעלון יירד אליהם בכדי לשוחח עימם ומשלא יצא הם כרזו לו בעזרת מגפון.

אליאב מגידיש, תושב גן אור שבגוש קטיף אשר איבד את אביו אורי הי"ד בגיל שנה וחצי בפיגוע טרור אמר: "אבא שלי נהרג כאשר הייתי בן שנה וחצי בגלל רפיסות נגד הטרור. ראיתי פוליטקאי אחר פוליטקאי מסבירים לנו עד כמה ההתנתקות היא טובה. באנו לפה הבוקר כדי לשמוע ממך שלא תהיה עלה תאנה במפלגה שתוביל להתנתקות נוספת חלילה. בוגי, תסכל לנו בעיניים. אתה רוצה לתת עוד צלקות לעם הזה?"

כזכור, על פי מקורות ערביים טראמפ צפוי להכריז על תכנית ה-100 ב-15 במאי. טרם התקבל מידע על פרטי התכנית אך ככל הידוע כעת העסקה כוללת חילופי שטחים בין ירדן, מצרים וערב הסעודית וטרם התקבל מידע על החלק הישראלי בעסקה.