פק''ל יהדות
פק''ל יהדותצילום: צו 1

ארגון ''צו 1'' מפיק בימים אלה חוברת "פק"ל יהדות" שמאגדת את כל פקודות צה"ל הנוגעות לצביונו כצבא יהודי ומסייעת לחיילים לשמור על אורח החיים היהודי במהלך שירותם הצבאי.

בחוברת ליקטו את הפקודות הנוגעות לענייני תפילה, שבת, כשרות, מועדים, הפרדה בין גברים לנשים, ונושאים נוספים בהם נתקלים החיילים במהלך הפעילות היום-יומית בסדיר, בקבע, ובמילואים.

בארגון מסבירים כי רבות מן הפקודות אינן ידועות למרבית החיילים ולמפקדיהם, והפק''ל ''יסייע לחיילים לשמור על היהדות בצה"ל, לחזק את הצבא ולהעניק לעם ישראל צבא טוב יותר, חזק יותר ומנצח''.

בין הפקודות המופיעות בפק"ל ניתן למצוא פקודה שלפיה הצבא מחויב להעניק בתום כל ארוחה לכל חייל חמש דקות לצורך ברכת המזון. בארגון מציינים כי הפקודה אינה מחריגה טירונים או חיילים בקורס, וכי גם להם נתונה תוספת זמן זו. פקודה נוספת מעניקה לכל חייל בצה"ל שלושה ימי השתלמות תורנית (ימי ישיבה) בכל רבעון. את ההשתלמות ניתן לקיים בכל יחידה בצה"ל ע"י רבנות היחידה או מחוץ ליחידה בכנסים מרוכזים המתקיימים בצה"ל מדי חודש.

צילום: צו 1
צילום: צו 1

נושא רגיש נוסף אשר מוזכר בפק"ל הוא החובה לשחרר כל חייל על פי דרישתו מאירועים חברתיים שאינם עולים בקנה אחד עם הצביון היהודי הראוי תוך שהכוונה לאירועים עם שירת נשים. "חייל זכאי לבקש להשתחרר מפעילות נופש או הווי, אם קיים חשש כי השתתפותו בפעילות תפגע באמונתו, בערכיו או באורח חייו הדתי", נכתב.

בפק"ל מזכירים לחיילי צה''ל כי גם אירועי 'על האש' במסגרת הצבא דורשים את אישורה של הרבנות הצבאית.

על מנת להשלים את הדפסת החוברת ולחלק אותה באלפי עותקים בבסיסי צה"ל, פתחו בארגון בפרויקט למימון המונים. ב"צו 1" אומרים כי בזכות העזרה לפרויקט, הפק"ל יודפס באלפי עותקים, יופץ לחיילי צה"ל בבסיסים ובמקומות ציבוריים, ויסייע בידם לשמור על אורח החיים הראוי לחייל בצבא יהודי.

צילום: צו 1
צילום: צו 1