מיוחד: ראש הממשלה בראיון לערוץ 7

בראיון מיוחד לערוץ 7 קובע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הצהרתו באשר להחלת הריבונות ביהודה ושומרון אינה מגיעה באופן פתאומי ולקראת הבחירות, אלא מדובר בהמשך מגמה אותה הוא מקדם כבר כמה חודשים.

"אני מעדיף לעשות את זה בהסכמה אמריקאית. דיברתי על כך עם הגורמים הרלוונטיים ולוקח זמן לתאם. אני לא מדבר על כל השטח אלא בשלב ראשון על ההתנחלויות. לא על הגושים, אלא גם על הגושים וגם על ההתנחלויות המבודדות. אני לא מפקיר אותן ולא מעביר אותן לשלטון פלשתיני, מה שהיה ממוטט אותן".

לשאלתנו אם הוא מתחייב שלא תקום מדינה פלשתינית קובע ראש הממשלה "חד משמעית לא תקום מדינה פלשתינית, לא כמו שאנשים מדברים עליה. זה לא יהיה, כי אני דואג לכך. אני לא עוקר ישובים אלא מחיל עליהם ריבונות, אני שומר על ירושלים מאוחדת ואני שומר על השליטה שלנו בכל השטח מערבית לירדן כדי למנוע עזה חדשה. זו המדיניות שלי. אמרתי את זה לאמריקאים, לנשיא טראמפ ולנשיא אובמה. סגן הנשיא ביידן אמר לי שזו לא מדינה. אמרתי לו שיקרא לזה איך שהוא רוצה. הוא אמר שזו לא ריבונות. אמרתי לו שזה מה שאני מוכן לעשות וזהו".

"אף אחד לא נלחם על יהודה ושומרון כמו שאני נלחמתי. מי היה יכול לעמוד מול משטר של יותר משמונה שנים של שלטון אובמה שבא ולוחץ אותך כל הזמן. עמדתי והדפתי את הלחצים הללו. הבאתי את ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים, את העברת השגרירות ואת ההכרה ברמת הגולן שזה מאוד חשוב למה שאני מתכנן ביהודה ושומרון", אומר נתניהו המבהיר כי בכוונתו לבצע את הסיפוח בהדרגה ובהסכמה.

על נאום בר-אילן אומר נתניהו כי אינו מתחרט וראוי להקשיב למה שנאמר לאחריו. לדבריו כאשר נשאל והתבקש להסביר את כוונותיו, הבהיר כבר למחרת כי כוונתו היא להעניק לפלשתינים את כל היכולות לניהול חייהם ולא מעבר לכך, אמירה שעליה נאמר לו שלא מדובר למעשה במדינה. "המהות היא שהדפתי לחצים לנסיגה. אני נגד עקירה לא של ישוב אחד ולא של מתיישב אחד".

על הפינויים שבוצעו תחת הנהגתו ביהודה ושומרון אומר נתניהו כי מדובר בשלושה פינויים שנכפו עליו בידי בית המשפט והוא נתן להם מענה ראוי כאשר במקום עמונה בנה את 'עמיחי', לאחר ההרס בעפרה של תשעה בתים הוחל בבניית תשעים בתים ולאחר ההרס בנתיב האבות אושרה בניית 350 בתים, "הרסנו קצת ובנינו המון, ועכשיו אישרנו 18,000 יחידות דיור. לא הייתה בניה כזו. בקדנציה הבאה אני מתכוון בהדרגה להחיל את החוק הישראלי על הישובים ביהודה ושומרון".

"הבאנו הכרה אמריקאית בהחלת החוק ברמת הגולן. מי יביא הישגים כאלה? מי יזיז את הקונגרס? מי ילך וידבר עם פוטין להדוף בעיות אחרות ולאפשר מרחב תמרון ביטחוני לצה"ל. צריך מנהיג שיכול לדבר ברמה הבינלאומית. עם כל הכבוד, אני יכול לעשות את זה ואני לא רואה מישהו אחר שיכול לעשות את זה. אזרחי ישראל מבינים זאת".

ממשיך ראש הממשלה ואומר: "אם גנץ ולפיד יעלו וירכיבו את הממשלה התכנית שלהם היא עקירת 80 עד 90 אלף מתיישבים. יעלון אומר עכשיו שהוא אף פעם לא היה ימין ותמך באוסלו. מוכרים את העקרונות למען מקומות בכנסת. זו רשימת שמאל ואם הם יקבלו מנדט אחד יותר מאיתנו הם ירכיבו ממשלת שמאל עם העבודה ומרץ, יקבלו גוש חוסם בתמיכת איימן עודה ויכניסו מפלגה אחת או שתיים מימין כעלה תאנה חסר משמעות וללא כוח השפעה. הם יישמו את מדיניות השמאל. אף אחד לא יודע גם מה יקרה בארה"ב בעוד שנתיים".

על פינוי חאן אל-אחמר אומר נתניהו כי בסוגיה זו היה מוקש מדיני שהיה צורך לפרקו והדברים יקרו בהקדם.

"תראו מה אני עושה", אומר נתניהו, "הצלתי את ארץ ישראל מול כול לחץ שהוא, אני בונה כפי שלא בנו אף פעם ואמשיך לבנות ואדאג להציל את ההתיישבות. אנשים לא קולטים שהולכת להיות כאן טרגדיה. עוד קול ואו פחות קול לא ישנו אבל ריבלין אמר בצורה מפורשת שאם לא יהיו 61 ממליצים הוא יטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר. אין לנו 61 מנדטים כי מפלגה אחת מסרבת להצהיר שתמליץ וכמעט על פי כל הסקרים המפלגה הגדולה ביותר היא לפיד וגנץ שמובילים עלינו בארבעה מנדטים. אם אנחנו לא סוגרים את הפער הם יקימו את הממשלה".

לטעמו של נתניהו הצבעה לליכוד היא הצבעה לכל מפלגות הימין גם יחד. לדבריו הקמת ממשלת שמאל תהיה בכייה לדורות. "אל תעשו את הטעות האיומה הזו. השמאל והתקשורת אומרים שנתניהו מבלף וסתם אומר. למה? למה הם מודאגים ואומרים שהליכוד לא בסכנה? כי הם רוצים להרדים אתכם, שלא תבינו שצריך להצביע לליכוד, ואז ארץ ישראל בסכנה".

בדבריו דוחה נתניהו מכל וכל את השמועה על הסכמתו להעברת ישובים יהודים לסמכותה ואחריותה של הרשות הפלשתינית. "האמירה שלי הינה פשוטה כמדינאי, להחיל את החוק על הכול. אני אעקור 80 או 90 אלף איש? למה ישוב קטן לא יכול להישאר? מה זה, טיהור אתני?".

על האפשרות שבני גנץ יהיה שר ביטחון בממשלתו מחדש נתניהו ומבהיר: "הוא לא יהיה בכלל בממשלה. זה הכול ספינים. אקח את כל מפלגות הימין. אני לא סוגר דלת כי אין בכלל דלת לטרוק מול האפשרות של כניסת גנץ".

מדבריו של ראש הממשלה כי הוא אכן משוכנע שקיימת שאננות בימין ותחושת הביטחון בעצמתו של הגוש מביאה מצביעים רבים לנטוש את מפלגתו. "אין לנו גוש! אין! אין 61 והנשיא אומר שהוא יטיל זאת על המפלגה הגדולה ביותר וכל הסקרים מראים שלפיד וגנץ הם המפלגה הגדולה. אנחנו מביאים במו ידינו טרגדיה גדולה. אם הליכוד לא יוביל תקום ממשלת שמאל. מי שרוצה ממשלת ימין מצביע ליכוד".

על הסיכוי למינויו של השר בנט לתפקיד שר הביטחון מבהיר נתניהו כי בשלב זה הוא אינו מדבר על חלוקת תיקים, בשלב בו הוא עצמו אינו בטוח בכהונתו שלו כראש ממשלה. להערכתו אם מפלגתו תזכה בפחות מנדטים מלפיד וגנץ יעלה בידי השניים לפרק את מפלגות הימין ולייצר ממשלה בראשותם, בעוד הוא ירכז אל ממשלתו את כל מפלגות הימין מאיחוד מפלגות הימין והחרדים ועד פייגלין וליברמן.

באשר לסיכוי לאבדן מנדטים במפלגות ימין קטנות והיעלמותן אל מתחת לאחוז החסימה, קובע נתניהו כי סכנה כזו אינה קיימת, כך על פי בדיקות שערכה מפלגתו.

עוד נשאל ראש הממשלה אודות הרפורמות שביקשה שרת המשפטים, איילת שקד, לקדם ונבלמו על ידו. נתניהו דוחה את הטענה וקובע כי רק היעדרו של רוב הוא שמנע את קידום הרפורמות שברבות מהן הוא עצמו תמך. "יש הרבה רפורמות שאני בעד", אומר נתניהו ואינו מפרט תוך שהוא רומז למניעה שלו מלהתבטא בסוגיה בשל הסוגיות המשפטיות בהן הוא נתון. "אני בעד הפרדת רשויות. אני בעניין הזה ליברל קלאסי. יש מתח טבעי בין הרשויות. יש הפרדה והיא לא מספקת".

על תכנית טראמפ מבהיר נתניהו כי הציג לצמרת הבית הלבן ולנשיא האמריקאי עצמו את הקווים האדומים שלו: רעיון עקירת הישובים אינו כלול בתכנית וכיום מתווסף צעד ראשון של החלת ריבונות, ירושלים לא תחולק והשליטה בפועל בשטח נשארת בידי ישראל לא באופן שבו בעבר היה צה"ל מבצע מרדפים חיים אלא בהימצאותו הקבועה של צה"ל בשטח. "אם אני פה לא צריך לדאוג מתכנית טראמפ, אבל אם גנץ בראשות הממשלה. הוא הרי במו"מ נתן ללפיד את הכול והיום לפיד שולט בו בהכול. הוא יהיה ראש ממשלה בפועל".

לטעמו של נתניהו הממשל האמריקאי, גם בתקופת אובמה, ידע לכבד את הקווים האדומים שהציג בפניהם אל מול מו"מ מדיני.

"היום אני הולך לעולם הרחב לא על בסיס של חולשה וויתורים כפי שהשמאל שאף, אלא על בסיס של גאווה והישגים ועצמה אדירה. לקבל הטפות על כלכלה חופשית? זו בדיחה. אני הרי חוללתי את המהפכה בשישים רפורמות, הפכתי את ישראל לכלכה אדירה ובנינו צה"ל ומוסד אדירים וסייבר, כל העולם מגיע לכאן. הייתי בארה"ב וברוסיה בימים האחרונים ובאמצע הגיע נשיא ברזיל. אני הופך את ישראל למעצמה עולמית. את זה יעשו לפיד וגנץ?".