אופיר סופר
אופיר סופרצילום: בשמחה - גילי גהוזי

הכנסת ה-21 התברכה בייצוג פוליטי נרחב לציונות הדתית, בימין ובשמאל. הנה מידע קצר על שישה מהם שנבחרו לכנסת בפעם הראשונה.

אופיר סופר בן ה-44 נבחר לכנסת לאחר שניצב במקום השני באיחוד הלאומי ובמקום הרביעי ברשימת איחוד מפלגות הימין.

סופר נולד במושב עלמה. אמו היתה מורה ואביו היה מנהל בית ספר וראש מועצה אזורית מרום הגליל. בחטיבת הביניים למד במכינה בכפר סבא, ממנה המשיך למדרשיית נעם ולישיבת שבי חברון. בזמן שלמד בחטיבת הביניים אביו נהרג בתאונת דרכים.

סופר התגייס לצנחנים ונפצע קשה באירוע בקבר יוסף, בו נהרג מדחת יוסף, בתחילת האינתיפאדה השנייה, ונעשה נכה צה"ל. הוא זכה בצל"ש אלוף ולאחר שנתיים של החלמה חזר לצה"ל. בשנת 2007 סיים סופר את תפקידו בצה"ל ואת תפקידו כסמג"ד 202 של הצנחנים.

כארבע שנים שימש סופר כמזכ"ל 'האיחוד הלאומי', עד סוף שנת 2018, אז הודיע סופר כי יתמודד על מקום ברשימת המפלגה. סופר נשוי לעדינה, אב לשבעה ילדים ומתגורר במושב טפחות שבגליל.

בכנסת הוא מתכוון לפעול לפיתוח הנגב והגליל, ולהילחם על הזהות היהודית במדינת ישראל ובפרט על עקרונות הגיור והכשרות תוך השתדלות "לעשות את כל זה בצורה הכי נעימה, הכי מסבירה, אבל בלי לאבד את המדינה היהודית שלנו".

עידית סילמן
עידית סילמןצילום: שלומי יוסף

האישה החדשה שהצטרפה היא עידית סילמן אשר נבחרה למקום השלישי בבית היהודי המשוריין לנשים, ובמקום החמישי באיחוד מפלגות הימין.

סילמן בת 39, נולדה ברחובות ושם גרה גם היום. למדה באולפנת צפירה ובמכון וינגייט ובעת שירותה הצבאי הייתה מדריכת טיולים.

סילמן עומדת בראש המטה של משפחת גולדין שמטרתו היא השבת גופות אורון שאול והדר גולדין שנרצחו במבצע צוק איתן ושגופותיהם נמצאות אצל החמאס.

היא מונתה על ידי נפתלי בנט, כשעוד היה יו"ר הבית היהודי, לעמוד בראש פורום הנשים בבית היהודי, ולאחר פרישתה של העיתונאית יפעת ארליך בעקבות האיחוד עם 'עוצמה יהודית', החליטו לצרף את סילמן לרשימה.

סילמן: אין הצדקה לימין החדש אם הוא לא מגדיל את הגוש

סילמן נשואה לשמוליק ואם לשלושה ילדים.

סילמן מתכוונת לעסוק בכנסת בעיקר בנושאי המגזר השלישי והבריאות. לדבריה, "אני רואה את הקשיים של המערכת ואת הזקנה במסדרון ויודעת אילו צעדים משמעותיים אפשר לעשות כדי להביא מערכת בריאות אחרת. גם לשפר את הבריאות בפריפריה. זה החסד הגדול שצריך לעשות, וזה דורש ירידה לעומקם של דברים".

על המגזר השלישי אמרה כי, "יותר מאשמח להקים שדולה בנושא הזה, כי בסופו של דבר הוא חוד החנית של החברה הישראלית והזרוע הביצועית של מדינת ישראל. הוא מביא את כל מה שהמדינה לא מצליחה להביא בתחומי החינוך, התרבות והחברה".

אריאל קלנר
אריאל קלנרצילום: עצמי

אריאל קלנר לא חשב שהוא ייכנס לכנסת, אך לאחר התוצאות הטובות לליכוד גם קלנר, הממוקם במקום ה-34, נכנס לכנסת.

קלנר בן 39, יליד חיפה ומתגורר גם היום בחיפה. מכהן כיו"ר ארגון חזון לאומי – המרכז למנהיגות ציונית שאותו ייסד והוא היה ממקימי התא הכתום בטכניון.

קלנר היה יו"ר נשיאות ועידת צעירי הליכוד, יו"ר פורום דרור בליכוד, חבר מזכירות המפלגה, ואף שימש בבחירות הקודמות ככותב הנאומים של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הוא מתכוון לעסוק בכנסת הקרובה בעיקר בנושאי ההתיישבות והחלת הריבונות ביהודה ושומרון, המאבק על המשילות ומעמד בית המשפט העליון, ההטיה הפוליטית שיש באקדמיה בישראל ושחרור חסמים ורגולציות בשוק בישראל על מנת לקדם שוק ימני חופשי.

קרעי ונתניהו
קרעי ונתניהוצילום: דוברות
שלמה קרעי בן 37, יליד מושב זמרת אשר בנגב במערבי ומתגורר בשדרות. קרעי הוא אחיהם הבכור של 17 אחים ואחיות.

הוא למד עד גיל 17 בישיבת "כסא רחמים" בבני ברק ואח"כ שנה אחת בישיבת מרכז הרב.

על אף שבשנות התיכון הוא לא למד מתמטיקה, אנגלית או פיזיקה - קרעי הוא ד"ר להנדסה ואף שימש עד לאחרונה כמרצה בסגל הבכיר במחלקה לניהול באוניברסיטת בר אילן.

עוד לפני שנבחר לכנסת עסק קרעי בנושאים חברתיים כלכליים ואף יזם הצעת חוק שאושרה לקריאה שניה ושלישית בוועדת הכלכלה, בנושא יוקר תשלומי הדיור ופתיחת שוק המשכנתאות לתחרות אמיתית.

קרעי נשוי ואב לחמישה ומתכוון לעסוק בכנסת הקרובה בעיקר בנושאים החברתיים וקידום הפריפריה וגם "לתת את נקודת מבטי החברתית, הלאומית והדתית בתוך מגוון הקולות של תנועת הליכוד".

אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהןצילום: פלאש 90
אורית פרקש-הכהן, בת 48, ילידת פתח תקווה. למדה באולפנת בני עקיבא "אמנה" בכפר סבא ועשתה שירות לאומי בבית החולים שערי צדק בירושלים.

פרקש- הכהן בעלת תואר במשפטים ושימשה בעברה כיועצת המשפטית של רשות החשמל ולאחר מכן כיו"ר רשות החשמל.

בזמן כהונתה כיו"ר רשות החשמל, החלה תחרות בייצור חשמל בישראל והחלו לפעול יצרניות כוח פרטיות בשיעורים משמעותיים. היא הייתה במרכז סערה ציבורית סביב הדיונים על הגז הטבעי שנמצא אל מול חופי ישראל כשהודחה מתפקידה כיו"ר רשות החשמל.

לאחר מכן הצטרפה למשרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן כראש מחלקת אנרגיה, רגולציה ותשתיות.

פרקש הכהן הצטרפה למפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ, שהשתלבה לבסוף ברשימת כחול לבן ומוקמה במקום החמישה עשר ברשימה.

פרקש מתגוררת בירושלים, נשואה לעידו ואם לארבעה ילדים.

חילי טרופר
חילי טרופרצילום: חזקי ברוך
חילי טרופר בן ה-40 נולד בירושלים והוא אח לתשעה אחים ואחיות. בצבא שירת כלוחם וכמפקד ביחידת דובדבן.

לאחר שחרורו מצה"ל עבד טרופר במשך שנתיים כמדריך חבורות רחוב בירושלים. והקים מספר עמותות חברתיות.במשך חמש שנים עבד בתנועת 'אחריי!' הפועלת עם נוער בפריפריה,ואף מונה לתפקיד סמנכ"ל חינוך של העמותה.

טרופר ניהל את בית הספר ברנקו וייס רמלה, המיועד לבני נוער שנשרו מהמערכת החינוכית ולחלקם זו תחנה אחרונה לפי יציאה מכל מסגרת, והתפרסם בסרט התיעודי של בן שני ואילנה דיין - "תיכון ההזדמנות האחרונה".

בכנסת ה-19 התמודד טרופר על מועמדותו לרשימת מפלגת העבודה והוצב במקום ה-23 ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת אך לא נבחר. לאחר הבחירות מונה ליועץ לשר החינוך, הרב שי פירון.

טרופר הוא אחד ממקימי מפלגת 'חוסן לישראל' בראשות בני גנץ ולאחר האיחודים עם תל"ם ויש עתיד לרשימת כחול לבן הוא מוקם במקום השנים עשר ברשימה.

טרופר נשוי ואב לארבעה. הוא גר בקהילה משותפת של דתיים וחילוניים במושב נס הרים, שהיה ממקימיה.

טרופר: הציונות הדתית כבר לא בכיס של אף אחד