ליברמן: אמליץ לנשיא על נתניהוחדשות 13

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן מתייחס הערב (שני) לראשונה לתוצאות הבחירות ולמשא ומתן להקמת הקואליציה הבאה.

"היה פה ניסיון במערכת הבחירות לחסל אותנו מכל כיוון. כנראה אנחנו חלק חשוב בפוליטיקה אם הצלחנו להרגיז כל כך הרבה אנשים", אמר ליברמן בהרמת כוסית בירושלים.

הוא הוסיף, "יש לנו מטרה לחוקק חוק בחירות חדש שיטפל במניפולציות של הסקרים בבחירות. הסוקרים יידרשו לגילוי נאות אודות מפלגות שעימן הם עובדים".

הוא התייחס למפגש שיקיים מחר עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. "אמליץ לנשיא על נתניהו לראשות הממשלה, הבוחר אמר את דברו".

מתוך נאומו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמןמתוך השידור החי

הוא הוסיף כי לדעתו מיותר להשקיע מאמצים להקים ממשלה עם מפלגת כחול לבן. "אני לא תומך בממשלת אחדות. ממשלת אחדות מקימים סביב נושא מסויים אחרת זו ממשלת שיתוק.

ליברמן גם הבהיר שיהיו תנאים משמעותיים לכניסתו לקואליציה. "חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה ביולי 2018, אפשר להחיל עליו דין רציפות. לא ראיתי שהחרדים עשו משבר בקריאה הראשונה למרות שלא תמכו בו. לא המצאנו שום דבר. אין פה עיזים במשא ומתן ואנחנו נקפיד על קוצו של ידו. נדרוש להעביר את החוק בדיוק באותו הנוסח".

הוא המשיך בביקורת על המפלגות החרדיות וציין כי "לבטל את מתווה הכותל זו פגיעה משמעותית בקשר עם התפוצות, ללכת אחורה זה בלתי אחראי. ראיתי שהחרדים דורשים לבטל עבודות חיוניות בשבת - קדושת החיים יותר חשובה".

"נצביע בעד פסקת ההתגברות אך ורק אחרי שיעבור חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית. בעוד יום-יומיים אפגש עם ראש הממשלה ואגיד שאני לא מוכן לחתום על הסכם קואליציוני לפני שאני רואה את ההסכם עם המפלגות החרדיות. לא מוכן לחתום דקה אחת לפני", אמר ליברמן.

הוא סיכם, "אנחנו רוצים לחזור למשרד הביטחון והקליטה אבל לא נוותר על העקרונות שלנו. אם נידרש לוותר על חוק הגיוס - אנחנו מוכנים ללכת לבחירות".