הרב ציון כהן
הרב ציון כהןצילום: יח"צ

על רקע מערכת הבחירות האחרונה, שהייתה מרובה בהשמצות הדדיות, שיח מעליב ופוגעני וקרע גלוי בין נציגי ותומכי המפלגות השונות, קורא רבה הראשי של אור יהודה הרב ציון כהן, לנצל את חג הפסח הקרוב ובעיקר את ליל הסדר, כדי להזמין 'יריבים פוליטיים' לשולחן הסדר, ב״מטרה לפתוח במהלך אמיתי של קירוב לבבות ואיחוי הקרעים והשסעים בעם".

בדרשה שנשא בבית הכנסת המרכזי באור יהודה, התייחס הרב כהן, לשיח הציבורי שהתפתח בשבועות האחרונים של מערכת הבחירות.

"בתור רב ובעיקר בתור אדם שיש לו חברים מכל גווני הקשת, הייתי מזועזע מכמות האיבה, השנאה ממש, הטחת העלבונות אחד בשני. לצערי, שפת הביבים הזו לא פסחה על אף צד בחברה הישראלית. שמאל נגד ימין, ימין נגד שמאל, ימין חדש נגד ימין ישן, חרדים אשכנזים נגד ספרדים ולהיפך. ישבתי בבית ולא האמנתי שככה מדברים מי שבעצם הם אחים שאמורים להמשיך יחדיו במלאכת שימור העם היהודי במולדתו", תיאר הרב כהן.

הוא הוסיף, "הסבירו לי שככה זה היום בגלל מה שנקרא 'הרשתות החברתיות' בה כל אחד יכול לומר מה שבא לו... אני לא מוכן לקבל את זה. איזה מסר אנו מעבירים כאן לדור העתיד שלנו? לבנינו ובנותינו שאמורים לשרת יחדיו בצבא ובשירות הלאומי? שאמורים להמשיך בבניית ארצנו בדורות הבאים?".

הוא קרא לנצל את חג הפסח הקרוב, כדי לנסות לאחות את הקרעים בעם ובעיקר להביא לשיח מחבר ומאחד ולא מפלג. "אין כמו שולחן ליל הסדר כדי להתחיל במלאכה הקדושה הזו. שולחן הסדר מטבעו הוא מאחד ומחבר, אבל הפעם חשוב שכל משפחה תזמין 'יריב פוליטי' כזה שחולק על דעותיה ועמדותיה".

"זה לא חכמה להזמין בני משפחה וחברים, אלא דווקא 'יריבים' שאך לפני שבוע, כעסו ודיברו האחד נגד השני. רק כאשר הם ישבו יחדיו סביב שולחן הסדר, הם יבינו שאחים אנחנו, בני עם אחד ואסור לשום מחלוקת פוליטית, לדרדר אותנו לשיח מפלג כזה. רק כאשר הם ישירו יחדיו את 'מה נשתנה' ו'חד גדיא' ויתר מזמורי החג ויאכלו יחדיו, הם יפנימו, שמותר להיות בעלי דעה שונה, אבל אסור לשנוא בשל כך את מי שמולך וראוי כמה שיותר מהר, לשנות את השיח המפלגה בשיח מאחד", סיכם הרב כהן.